A digitális terjesztés területén sok fejlemény történt az elmúlt időkben. 2020-ban például a Soundcloud lépett be erre a területre, nemrég pedig a dalszövegekkel foglalkozó Musixmatch jelentette be, hogy terjesztő is lesz. (Kapcsolódó hír volt még mostanában, hogy a DistroKid indított egy platformot, ami előadók és kiadók egymásra találását segíti.)
A DistroDirect új megközelítést hoz a területre: a B2B szolgáltatás zenével foglalkozó cégek számára teszi lehetővé, hogy saját, testre szabott terjesztő szolgáltatást indítsanak. A cég szerint kiadók, stúdiók, producerek, menedzserek számára egyaránt megérheti ez. A DistroDirect azon túl, hogy az összes ismert platformra eljuttatja a zenét, havonta fizeti a jogdíjat, van központi ügyfélszolgálata és adatelemzési platformja.
A megrendelő cég dönti el, hogy milyen díjazást választ a saját szolgáltatásában: egyszeri feltöltési díjat kér, részesedést a jogdíjakból vagy előfizetési díjat. A személyre szabott, saját terjesztő platformot a kiadó, stúdió stb. akár a saját honlapjára is beillesztheti. Azt, hogy mindezért a DistroDirectnek hogyan és mennyit kell fizetni, nem derül ki a honlapról, csak annyi, hogy „egyszerű és átlátható” a díjazás.
A DistroDirect alapítója az ausztrál terjesztőcég, a GYROstream vezetője, Andy Irvine, aki a Music Business Worldwide-nak elmondta, hogy az idén, különösebb hírverés nélkül elindított szolgáltatást használva már több mint 150 zeneipari cég hozta létre a maga platformját. Elsősorban kis- és középvállalkozásokra támaszodnának, amelyek nagyon jól ismerik a saját helyi piacukat. Szerinte a DistroDirect modellje a „digitális terjesztés területén egyre inkább monopolhelyzetbe kerülő óriáscégek” alternatívája lehet.
Categories: Hírek
Leave a Reply