Minden zeneipari cég indíthat saját digitális terjesztő szolgáltatást

A digitális terjesztés területén sok fejlemény történt az elmúlt időkben. 2020-ban például a Soundcloud lépett be erre a területre, nemrég pedig a dalszövegekkel foglalkozó Musixmatch jelentette be, hogy terjesztő is lesz. (Kapcsolódó hír volt még mostanában, hogy a DistroKid indított egy platformot, ami előadók és kiadók egymásra találását segíti.)

A DistroDirect új megközelítést hoz a területre: a B2B szolgáltatás zenével foglalkozó cégek számára teszi lehetővé, hogy saját, testre szabott terjesztő szolgáltatást indítsanak. A cég szerint kiadók, stúdiók, producerek, menedzserek számára egyaránt megérheti ez. A DistroDirect azon túl, hogy az összes ismert platformra eljuttatja a zenét, havonta fizeti a jogdíjat, van központi ügyfélszolgálata és adatelemzési platformja.

A megrendelő cég dönti el, hogy milyen díjazást választ a saját szolgáltatásában: egyszeri feltöltési díjat kér, részesedést a jogdíjakból vagy előfizetési díjat. A személyre szabott, saját terjesztő platformot a kiadó, stúdió stb. akár a saját honlapjára is beillesztheti. Azt, hogy mindezért a DistroDirectnek hogyan és mennyit kell fizetni, nem derül ki a honlapról, csak annyi, hogy “egyszerű és átlátható” a díjazás.

A DistroDirect alapítója az ausztrál terjesztőcég, a GYROstream vezetője, Andy Irvine, aki a Music Business Worldwide-nak elmondta, hogy az idén, különösebb hírverés nélkül elindított szolgáltatást használva már több mint 150 zeneipari cég hozta létre a maga platformját. Elsősorban kis- és középvállalkozásokra támaszodnának, amelyek nagyon jól ismerik a saját helyi piacukat. Szerinte a DistroDirect modellje a “digitális terjesztés területén egyre inkább monopolhelyzetbe kerülő óriáscégek” alternatívája lehet.



Categories: Hírek

Tags: , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading