Sokakat érdeklő kérdéseket válaszolt meg a YouTube egyik munkatársa a videómegosztó nem hivatalos, „kísérleti” csatornáján, a Creator Insideren.
Felmerült az a pletyka, hogy nem ajánlott más közösségi oldalakon megosztani a YouTube-videókat, de ez tévedés: ami növeli a nézettséget, potenciálisan új nézőket hoz, az jó. Kiderült az is, hogy szándékos, hogy az algoritmus olykor több hónappal, vagy akár több évvel korábbi videókat is feldob a nézőknek: a YouTube elsősorban arra törekszik, hogy megtalálja az egyes nézőknek azokat a videókat, amiket valószínűleg szeretni fognak, függetlenül a megjelenésük időpontjából. Mind a youtuberek, mind a nézők részéről felmerült az igény, hogy az új alkotók láthatóbbak legyenek; ezért vezették be a New to you menüt, ami az appon a főoldalon jelenik meg egy frissítés után.
Érdekes a válasz arra a kérdésre, hogy „vajon megint változtatott a YouTube az algoritmusán?” A válasz egyik része az, hogy „az ajánlórendszerünket egy évben több százszor változtatjuk meg és fejlesztjük; ami változatlan marad, az az, hogy mire optimalizáljuk az algoritmust: arra, hogy a lehető legjobban megtaláljuk azokat a videókat, amiket az egyes felhasználók meg fognak nézni és szeretni fognak”. A másik része az, hogy ez a kérdés minden szeptemberben felmerül, ugyanis az iskolakezdés alaposan megváltoztatja sok néző szokásait: azok az iskolások, akik nyáron hétköznap is néztek videókat, most jellemzően inkább hétvégén teszik ezt, így hétköznapokon sok videónak, csatornának visszaesik a nézettsége, hétvégenként viszont megugrik, szemben a nyári egyenletesebb megoszlással.
Kiderül továbbá, hogy a címkék tényleg nem igazán fontosak, és ha valaki egy olyan témában készít videót, amivel sok más youtuber is foglalkozik, akkor érdemes „azokra a dolgokra fókuszálni, amik befolyásolják a nézők döntését, nevezetesen a címre és az indexképre”. Sokat segíthet, ha hasonló témájú, sikeres videókra keresünk, hogy lássuk, mi működik, másrészt pedig az, ha – akár egyszerű Google-kereséssel vagy a Google Trends használatával – megpróbáljuk kitalálni, hogy egy sokakat foglalkoztató tartalomtípusnál mik azok a rések, amelyek még nincsenek betöltve. A videóban szereplő példa szerint az egy-egy város turisták számára érdekes látnivalóit bemutató videónál jól működik a lista formátum (‘A 10 legjobb dolog Londonban”), illetve sokan keresnek olyan témákra, mint az ingyenes vagy gyerekekkel látogatható programok.
Categories: Hírek
Leave a Reply