A Qrates a legismertebb, itthon is többek – például a Péterfy Bori & Love Band vagy az instrumentális hiphopban nemzetközi szinten ismert Blunt Shelter kiadó által – használt olyan szolgáltatás, ami előfinanszírozással készít vinylt; vagyis csak akkor gyártják le és postázzák a lemezeket, ha összejön a kellő mennyiségű vásárló.
Ez tehát alapvetően egy direct-to-fan szolgáltatás, most azonban bejelentették, hogy a hagyományos, lemezbolti terjesztés világába is beszállnak. A Fat Beats nevű, 1994 óta működő céggel léptek partneri kapcsolatba.
A szolgáltatás úgy működik, hogy aki lemezt gyártatna a Qratesen, az már a folyamat legelején jelentkezhet a Fat Beatsnél is, és ha ennek A&R csapata úgy dönt, hogy érdeklődik a projekt iránt, akkor már a kampány lefolytatásában is részt vesznek (pl. segítenek a promócióban, az árazás megválasztásában stb.). A Fat Beats világszerte több száz lemezboltnak ajánlja ki az albumot, és a beérkezett megrendeléseket hozzáadják a Qratesen a rajongóktól érkező megrendelésekhez.
A Qrates oldalán itt lehet minderről részletes információkat találni. A FAQ-ban az olvasható, hogy a lemezboltok elsősorban az alapján rendelnek be albumokat, hogy milyen keresletre számítanak, így a legfontosabb az, hogy van-e megfelelő rajongótábora az előadónak, másodsorban pedig az, hogy a korábbi albumoknak milyen volt a sajtója. „Bár a Fat Beats büszke arra, hogy a radar alatti zenét is támogatja, fontos az is, hogy nem marketingesek vagyunk, hanem terjesztők” – írják, vagyis a „a jó statisztikák vagy a jó kritikák” fontosak. Elsősorban a hiphop, funk, soul és a tánczene a profiljuk, de más műfajokkal is foglalkoznak.
A Fat Beats világszerte több száz lemezbolttal van kapcsolatban, köztük olyan neves cégekkel is, mint a Rough Trade (New York),, az Amoeba Music (Los Angeles, San Francisco), a Sounds of the Universe (London), a Gibert Joseph Musique (Párizs), a Rush Hour (Amszterdam) és a Disk Union (Tokió).
Categories: Hírek
Leave a Reply