Ugyanúgy nyomul be a hangoskönyvek területére a Spotify, mint a podcastokéra

2019-ben több cég felvásárlásával erősített rá a podcastok területére a Spotify, és mára ott tart, hogy az egyik legnagyobb szolgáltató lett ezen a területen. A nagy rivális az Apple, és az, hogy pontosan melyik cég vezet a kettő közül, a mérés módszertanától is függ.

A mostani bejelentés szerint hasonlóra készül a Spotify a hangoskönyvek területén. Megállapodtak a hangoskönyvek digitális terjesztése területén vezető pozícióban lévő cég, a Findaway felvásárlásáról. A Variety cikke szerint a 2005-ben (egy mp3 formátumú hangoskönyveket lejátszó készülék piacra dobásával) indult Findaway mára több mint 325 ezer címet terjeszt különböző platformokon. Van business-to-business ága is, illetve lehetővé teszi, hogy a szerzők saját maguk – kiadó nélkül – jelentessenek meg hangoskönyveket.

A Spotify bejelentésében az az adat olvasható, hogy a várakozások szerint a jelenleg évi 3,3 milliárd dollár értékű hangoskönyvpiac 2027-re 15 milliárd dollárosra fog nőni. A MIDiA piackutató idén februárban nyilvánosságra hozott adatai szerint a járvány alatt a legnagyobbat a hangoskönyvek hallgatása nőtt: majdnem 50%-ot, szemben a podcastok 35%-os növekedésével.

A Spotify a terület meghódítását nem meglepő módon úgy pozicionálja, hogy ezzel újabb lépést tesz abba az irányba, hogy a világ legnagyobb audio platformja legyen. Továbbá azt tervezik, hogy a hangoskönyvek piacán is olyan innovatív fejlesztéseket vezetnek majd be, mint amilyenekkel a podcastok „korábban rögzített formátumát” megújították.

Míg a podcastok területén a Spotify az Apple-lel kellett, hogy megküzdjön, a hangoskönyveknél jelenleg az Amazon Audible a vezető szolgáltatás.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.