A Z generációnál a stream vesztésre áll a TikTokkal szemben – mint ahogy minden más app is

A Bloomberg cikke Daniel Ek cégalapítót idézi, aki elismerte, hogy a Spotify-nak gondot okoz a Z generáció megnyerése. Ugyanakkor ez nemcsak a Spotify, hanem minden más stream szolgáltató problémája is – mi több, ugyanezzel küzd a Facebook, az Instagram, talán még a Netflix is. Ennél a nemzedéknél – vagyis a 1990-es évek legvége és a 2010-es évek eleje között születetteknél – egyetlen app a nyerő: a TikTok.

Daniel Ek szerint az egyik probléma az, hogy a későbbi generációk körében alapnak számító platformok mindegyike már 15-20 éves, és az ezredfordulós generáció számára készült. Bár persze mindegyik számos átalakuláson ment át, mégis, a már okostelefonnal a kezében szocializálódó generáció megnyerésére nincsenek felkészülve.

Az audio stream még jobb helyzetben is lehet, mint más szolgáltatások, amelyek közvetlenebb versenytársai a TikToknak, vagyis a YouTube és az Instagram. Gyakran előfordul, hogy egy, TikTok-videókban népszerűvé váló dalt teljes egészében a Spotify-on hallgatnak a felhasználók. Ugyanakkor a TikTok maga is elindított egy audio stream szolgáltatást. A közösségi funkciókat is kínáló Resso egyelőre Brazíliában, Indiában és Indonéziában érhető csak el, de a növekedése komoly probléma lehet a Spotify számára.

A Spotify – ami más stream szolgáltatóknál, pl. az Apple Musicnál és az Amazonnál azért jobban áll a korosztályban – komoly erőket fordít arra, hogy változtasson ezen a helyzeten. Próbálják felmérni a Z generáció zene- és audiohallgatási szokásait. (Ennek eredményeit a Culture Next című riportban és interaktív oldalon hozták nyilvánosságra, elsősorban a hirdetőket megcélozva.)

Igyekeznek megnyerni influenszereket, hogy náluk indítsanak podcastot. Kifejezetten népszerű a Z generáció körében a Blend nevű, közös playlistkészítést lehetővé tevő szolgáltatás, illetve az évvégi Wrapped kampány.

Nem meglepő módon a TikTok közvetlen lemásolása is a megoldások között van (ahogy azt más platformok is tették, vö. YouTube Shorts). Már tesztelik a rövid dalrészletekre készült vertikális videókat, amik az app főoldaláról lesznek elérhetőek; sőt, hasonló podcastok részleteire is készül.

A Bloomberg szerint ennek nagy előnye az, hogy a Spotify számára is elérhetővé teszi a TikTok sikerének egyik nagyon fontos összetevőjét. Arról van szó, hogy azzal, hogy nagyon rövid videókat kínál az app, azonos idő alatt jóval több adatot szerez az egyes felhasználókról, így az algoritmusok nagyobb sikerrel tudják belőni azt, hogy mi az, amivel meg lehet ragadni őket.



Categories: Hírek

Tags: , , ,

1 reply

  1. Rövid komment, rövid videó, rövid hangulatjel…. minden, hogy a szókincs és a gondolkodás is rövid(ítve) legyen

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.