A YouTube vezérigazgatója, Susan Wojcicki a videómegosztó hivatalos blogján írt a platform 2022-es prioritásairól. Ebben szerepel az az adat, hogy azoknak a YouTube-csatornáknak a száma, amik éves bevétele meghaladta a 10 ezer dollárt (3,3 millió forintot), egy év alatt 40%-kal nőtt – sajnos konkrét szám vagy akár nagyságrend nem szerepel a növekedési adat mellett.
Wojcicki hivatkozik egy tavalyi posztra, amely szerint immár tíz különböző módon monetizálható a tartalom a YouTube-on, és ezek közül csak egy a reklámbevétel megosztása. A lehetőségek a következők (a linkelt posztban mindegyikkel meg lehet ismerkedni részletesen): a TikTok-riválisként bevezetett Shortson népszerű alkotók között szétosztott Shorts Fund; a prémium előfizetésekből a jogtulajdonosoknak fizetett részesedés; a lehetőség, hogy egy csatorna előfizetési díjat kérjen a nézőktől; rajongói adományok (Super Chat, Super Thanks, Super Sticker); a merch- és jegyeladások elősegítése; végül pedig a BrandConnect.
A YouTube egy kutatást is rendelt az Oxford Economicstól arról, hogy mennyivel járul hozzá egyes gazdaságok teljesítményéhez. Az Európai Unión belül eszerint 142 ezer munkahelyet tart fenn a videómegosztó köré épült ökoszisztéma, ami 2,4 milliárd euróval járult hozzá a GDP-hez. A kutatás szerint az EU-ban, USA-ban, Brazíliában, Kanadában, Ausztráliában, Japánban és Dél-Koreában összesen 800 ezer ember állása köszönhető a YouTube-nak.
A bejelentett, tervezett fejlesztések között a zenei világ számára érdekes lehet az a lehetőség, hogy a YouTube-on (először a Shortson, majd általában a platformon) megjelenő tartalmakat lehet majd remixelni. A mercheladásokat is segítheti a vásárlási lehetőségek kiterjesztése.
Az alkotókat segíti többek között az a tavaly bevezetett fejlesztés, hogy még a videó megjelenése előtt ellenőrizhető, hogy talál-e a rendszer bármilyen szerzői jogi problémát az adott videóval, illetve hogy meg fognak-e jelenni mellette reklámok.
Érdekes az a rész, ami a dislike-ok számának elrejtéséről szól. Sokan állították, hogy ez azért zavarja őket, mert a szám segít annak eldöntésében, hogy melyik videót nézzék meg. Azonban az adatok azt mutatták, hogy nem változtak jelentősen a nézettségi trendek a számláló elrejtése után. Viszont lecsökkent a „dislike attack”-nek nevezett, szervezett támadások száma. A videók feltöltői továbbra is megnézhetik, hogy hány dislike-ot kaptak, „ha szerintük az hasznos”.
Categories: Hírek