A Spotify- és a rádiós lejátszások koncentrálódnak a legkevésbé a legnagyobb sztárokra, a lájkok többsége viszont nekik megy

A Viberate adatelemző cég közzétette 2021-es elemzését, ami számos platform adatait összesíti, köztük olyanokat is, amiket általában nem szokás.

Nagyon tanulságos például az, hogy különféle zenei és közösségi oldalakon megnézték, hogy a lejátszások, lájkok stb. mekkora hányada megy a legnépszerűbb 500 előadónak az első ötvenezerhez viszonyítva.

Az jött ki, hogy a Spotify a legkevésbé „fejnehéz”: az ötszáz legnépszerűbb előadó az első ötvenezer zenész összesített lejátszásainak 33%-át szerezte meg. A zenei platformok sorrendje ezután: rádió – 37%, YouTube – 43%, SoundCloud – 56%. (A TikTokról vannak adatok, de ez a megoszlás nem szerepel a jelentésben.)

Az elemzés két nagy közösségi oldalt nézett meg, és az derült ki, hogy ezeken a zenei platformoknál jóval nagyobb mértékben az ötszáz legnagyobb sztárnál koncentrálódnak a lájkok: az Instagramon ez 54%, a Twitteren 72% volt.

Érdekes megállapítás még, hogy a stream nagyon nagy mértékben a „fiatalabb” előadókat részesíti előnyben, a rádiók viszont az „idősebbeket”. Ez azt jelenti, hogy a stream platformokon a 100 legnépszerűbb előadó 80%-a kevesebb mint 15 éve van a pályán, míg a rádiós lejátszások majdnem kétharmadát (64%) olyan előadók dalai teszik ki, akik ennél régebb óta aktívak. (A rádiós adat 150 ország több mint 24 ezer adójának elemzésére épül.)

A jelentés a 2022-t várhatóan meghatározó trendek összegzésével zárul.

  • A siker titka továbbra is a rajongókkal való nagyon szoros, számukra extra élményeket nyújtó kapcsolat lesz; jó példa erre a BTS vagy Ariana Grande rajongótábora, akik a slágerlisták élére tudják repíteni kedvenceiket.
  • A hagyományos média kapuőri szerepének csökkenése a nem angol nyelvű zene növekvő térnyeréséhez vezet.
  • A 2021-ben visszatért a rockzene további rajongókat talál majd a fiatalok között, de általában véve a műfajok közötti különbségek egyre jobban elmosódnak, illetve egyre inkább számít a hangulat, a kontextus, mintsem a műfaji besorolás.
  • Egy zenész befutásának jellemző útja leginkább ez: a TikTokon fedezik fel őket, de a Spotify-lejátszások mutatják meg, hogy ki az, akinél ez egyszeri fellángolás volt, és ki az, akiben hosszú távon van potenciál.
  • A rövid videó a legjobb formátum arra, hogy valaki kiemelkedjen a tömegből. Nem az számít, hogy tökéletes legyen, mert a DIY megközelítés is rezonál a közönséggel.
  • A digitális monetizációs formák egyre fontosabbak lesznek.
  • Az adatelemzés által nyújtott előnyök egyre inkább rendelkezésére állnak a feltörekvő zenészeknek is.


Categories: Hírek

Tags: , , ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .