A TikTok saját zenei terjesztőt indított, A&R részleggel és sync lehetőségekkel

Egyelőre az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában, valamint Brazíliában és Indonéziában érhető el a TikTok saját zenei disztribútora, de ez van olyan fontos fejlemény a zeneipar számára, hogy ezeken az országokon kívül is érdemes figyelni rá.

A SoundOn nevű szolgáltatás a TikTokra, a kínai ByteDance saját – egyelőre Indiában, Brazíliában és Indonéziában elérhető – Resso stream szolgáltatására, valamint az ismert nagyobb platformokra is eljutattja a zenét. A ByteDance saját platformjairól származó jogdíjbevétel egészét a jogtulajdonosok kapják; a máshonnan érkező jogdíjakból az első évben nem vonnak le, onnantól pedig 10% a SoundOn részesedése. (A disztribútorokról és különféle díjazási formáikról, valamint a hazai cégekről és azok szolgáltatásairól itt írtunk részletesen.)

A SoundOn olyan plusz szolgáltatásokat nyújt, amelyek a TikTok-felhasználók elérésében, a közönség maximalizálásában segítenek. A honlapon olvasható FAQ azt írja, hogy nemcsak a szokásos, a közönségről statisztikákat nyújtanak, hanem a SoundOn szakértői “folyamatosan figyelik az új zenéket”, és ha valami felkelti az érdeklődésüket, akkor ingyenes marketingszolgáltatásokat nyújtanak. Ebben benne van az, hogy ajánlják a dalt az influenszereknek, promóciós tanácsokat nyújtanak az előadónak, lehetséges kollaborációs partnereket keresnek neki, illetve a zene a TikTok és Resso szerkesztett felületein is megjelenhet. Vagyis gyakorlatilag egyfajta A&R részleget működtet a TikTok.

Egy másik nagyon fontos jellemzője a SoundOn platformnak, hogy a jogtulajdonos eldöntheti, hogy engedélyezi-e a feltöltött zene kereskedelmi felhasználását. A TikTok elkezdett kialakítani egy olyan zenei könyvtárat, ahonnan a platformon jelenlévő brandek úgy használhatnak fel zenéket, hogy ezek jogosítása már előre megoldott.

A TikTok zenei vezetője tavaly ősszel, a SoundOn béta verziójának elindításakor beszélt arról a Music Business Worldwide-nak, hogy ebben hatalmas lehetőségek rejlenek. Ole Obermann azt mondta, hogy érti, hogy mi az oka annak, hogy a zene reklámokban való felhasználásában vannak “beépített korlátok”, ugyanakkor szerinte ha a sikerül a zenefelhasználást ezen a területen gördülékenyebbé tenni, akkor a TikTokon a sync költések “a következő 6-7 évben ötszörösükre emelkedhetnek”, és az egész sync üzlet is többszörösére nőhetne.

Ebben az interjúban Obermann nemcsak arról beszélt, hogy egyfajta “árveréses” módszerrel történhetne a zenék reklámcélú felhasználásának monetizálása (vagyis ha egy zenére több cég is szemet vet, akkor azok versenyeznének érte), hanem arról is, hogy tudja, hogy a zenészek nem akarják, hogy a dalaikat olyan cégek használják fel, amelyekkel nem szeretnék összekötni a nevüket. Egyelőre ez utóbbi problémára nem látszik a megoldás a SoundOn felületén, hanem úgy tűnik, hogy egy-egy dalnál a jogtulajdonos vagy engedélyezi általában a reklámcélú felhasználást, vagy nem.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading