A fesztiválszezon legelejét jelző Coachellát 2011 óta közvetíti élőben a YouTube, 2019-ben (amikor utoljára megrendezték) az első hétvégén 83 millió nézője volt a livestreamnek. Az idei fesztiválon – ami az április 15-én és 22-én kezdődő két hétvégén lesz, a headlinerek: Harry Styles, Billie Eilish és a Kanye West helyére beugró Swedish House Mafia x The Weeknd – először próbálkozik a YouTube azzal, hogy exkluzív, vagyis csak a Coachella ideje alatt kapható pólókat árulnak majd. Billie Eilish, Flume ls a Brockchampton hiphop-csapat is készül merch tárgyakkal, amelyeket a YouTube-appban vagy a tévé képernyőjéről egy QR-kód leolvasásával lehet megvenni, mégpedig anélkül, hogy közben a koncert nézését abba kellene hagyni.
Arról, hogy miért lehet ez potenciálisan jelentős bevételi forrás a zeneipar számára, a Los Angeles Times közölt adatokat. A pandémia alatt nemcsak az élő közvetítések nézettsége nőtt ugrásszerűen, hanem a közösségi oldalakon történő vásárlások is. Egy felmérés szerint az Egyesült Államokban a közösségi oldalak felhasználóinak majdnem fele, 48%-a vásárolt valamit az elmúlt egy évben úgy, hogy vagy egy posztban található linkre kattintott, vagy közvetlenül a közösségi oldalon belüli online shopban fizetett valamiért. (A vásárlások több mint fele, 56%-a a platformokon kívül történik.)
A legtöbb ilyen vásárlás a Facebookról és Instagramról indult, a YouTube a harmadik helyen áll. A hagyományos online áruházak statikusságához képest a közösségi oldalak interaktivitása (pl. a vásárlók felmerülő kérdéseinek megválaszolása) is fontos tényező a növekedésben. Egy előrejelzés szerint idén 25%-ot nőhet ez a piac.
A Los Angeles Times szerint a YouTube a Coachella alatt eladott merch tárgyak árából nem fog levonni részesedést. Egyelőre tesztelik a módszert, kísérleteznek, és először az a fontos, hogy jó felhasználói élményt alakítsanak ki, a konkrét üzleti modell kialakítása pedig majd később jön – nyilatkozta a lapnak a YouTube Shopping Partnerships vezetője.
Categories: Hírek
Leave a Reply