Mark Zuckerberg saját Facebook-profilján jelentette be, hogy új monetizálási lehetőségek érkeznek a Facebookra és az Instagramra, és a cég 2024-ig nem von le magának részesedést, hanem minden pénz az alkotóknak megy.
Az Instagramon tesztjelleggel elindítanak egy Creator Marketplace szolgáltatást. Ez egy olyan felület, ahol – hasonlóan a TikTok évek óta működő hasonló szolgáltatásához – a brandek rátalálhatnak az influenszerekre, akikkel összeállhatnak egy kampányra, illetve meghirdethetik az ilyen lehetőségeket. Persze a sikeres együttműködésért az alkotók pénzt is kapnak, a cégek pedig követhetik a kampány sikerét mutató adatokat (legalábbis a TikTokon így van).
Meglepő kezdeményezés az, hogy más platformokon gyűjtött előfizetők számára elérhetők lesznek a zárt Facebook-csoportok (amiket eddig egy külön, itt fizetett összegért lehetett elérni) – mint a Fast Company írja, „az érdekes húzás” célja bizonyára a fiatalabb felhasználók visszacsábítása a Facebookra.
Kiterjesztik a Stars rendszert, amivel eredetileg a játékstreamelőket jutalmazták a rajongók; a programban résztvevő piacokon (amik között Magyarország nincs ott) minden, 1000 követővel rendelkező kérhet ilyen miniadományt (egy csillag után 1 cent jár). A kiemelt alkotókat pénzzel jutalmazó Reels Play Bonus program is többek számára lesz elérhető, könnyebb lesz az Instagram Reelsre kirakott tartalmakat a Facebookra is posztolni. Végül megjelennek az NFT-k a Meta platformjain: előbb az Instagramra rakhatják ki az alkotók, ha árulnak ilyen tokeneket, később a Facebookon is lehetőség lesz erre.
Categories: Hírek
Leave a Reply