Ellenőrzi, pontozza és jutalmazza a legnagyobb rajongókat a Fave app

2021-ben indult a Fave app, ami mögött olyan iparági szereplők állnak már, mint a Sony, a Warner és a BTS cégeként ismert HYBE. Itt találnak egymásra többek között a BTS, Taylor Swift, Harry Styles és Bruno Mars rajongói. Korábban az app piacterét említettük itt, ahol a rajongók maguk által készített merch tárgyakat árulhatnak egymásnak, és a bevételből részesülnek a jogtulajdonosok (akinek a szellemi tulajdonára az eladott tárgy épül).

A Fave új fejlesztése a rajongók „ellenőrzése” (verification). A stream oldalakon kifejtett aktivitásukat, a közösségi oldalakra kirakott posztjaikat, koncertjegyeiket, merch vásárlásaikat gyűjti össze az algoritmus, és ezek alapján nemcsak ellenőrzi, hanem egyben pontozza (kitüntetésekkel, badge-ekkel jutalmazza) őket, leképezve vagy szimulálva a minden rajongáshoz hozzátartozó hierarchiát – írja a Music Ally.

Ahogy a Fave sajtóközleményében olvasható, az ellenőrzésnek van egy „manuális”, emberek által végzett része is, hogy kizárják a botokat és egyéb csalásokat.

A (rendszer által elismert) legnagyobb rajongók aztán különféle jutalmakat kaphatnak: exkluzív eseményeken vehetnek részt, limitált merch tárgyakat vásárolhatnak, másoknál korábban kaphatnak hozzáférést új tartalmakhoz stb. Ezeket nemcsak a művészek és azokkal partnerségre lépő brandek ajánlhatják fel, hanem akár más rajongók is „elismerhetik így a társaikat” – írja a sajtóközlemény.

A Fave szerint erre a rendszerre egyre nagyobb szüksége van a zeneiparnak, hiszen a legnagyobb rajongókkal (akik közismerten igen hatékony és autentikus „nagykövetei” a kedvencüknek) sok művész keresi a kapcsolatot, de ez eddig leginkább „manuálisan” történt, ami igen kimerítő és sok benne a véletlen elem.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.