A virtuális popsztárok már egy ideje népszerűek – mint tavalyi áttekintő cikkünkben írtuk, a Lil Miquela nevű digitális sztár 2020-ban a becslések szerint több mint 10 millió dollárt hozott a cégének szponzori szerződések formájában. Ugyanakkor arról is írtunk, hogy ezeket a sztárokat erre szakosodott cégek találják ki és „menedzselik”. Szerintük az, amit ők csinálnak, az lényegileg nem különbözik attól, ahogy a kiadók, menedzserek, A&R-osok „megalkotnak” egy valódi popsztárt – legfeljebb hatékonyabban dolgoznak náluk. Továbbá úgy látják, hogy „a fiatalok nem tesznek különbséget Miquela és az általuk követett többi sztár között. Nagyon hasonlít az, ahogy vele és mondjuk ahogy Rihannával kapcsolatba lépnek – mármint a telefonjukon. Arról a korosztályról beszélünk, akik a barátaik egy részét már a Robloxon vagy a Minecrafton szerezték.”
Az egyik legnevesebb, ilyen sztárokkal foglalkozó cég a Factory New (ők is szerepeltek tavalyi cikkünkben), akiknek első sztárja az FN Meka nevű rapper volt. Az ő számaiban valódi ember hangját halljuk – derül ki a Music Business Worldwide tavalyi interjújából -, de a figurát már videojáték-szereplők és közösségi médiás posztok alapján mesterséges intelligencia alkotta meg. Ugyanígy készülnek a dalok: egy adott stílusba tartozó népszerű slágerek elemzése alapján a gép tesz javaslatot a szöveg témájára, a dallamra és akkordokra, a tempóra, a hangzásra stb.
Ezt a – TikTokon már 10 millió követővel bíró – rappert szerződtette most le a Universal csoporthoz tartozó Capitol. Ki is jött már az első száma a kiadónál, amin két közreműködő is van mellette: az elismert rapper, Gunna, valamint a videojátékos influenszer, Clix. A producer Turbo, aki olyanoknak csinált már zenéket, mint Travis Scott, Young Thug, Lil Baby. A szám további különlegessége, hogy a kiadó és a Slip.stream platform együttműködésének keretében szabadon – jogdíj fizetése, illetve a demonetizálás, eltávolítás veszélye nélkül – felhasználható a közösségi és videostream oldalakon.
A Capitol Music egyik vezetője szerint a projekt a „zene, technológia és a videojátékos kultúra találkozása”, amit majd hasonlók követnek majd.
A kiadó szerint ők az elsők, akik „AR művészt” szerződtettek, bár a Music Business Worldwide összeállítása szerint ez kétséges, hiszen minden nagyobb kiadónak vannak már együttműködései „NFT zenekarokkal” vagy virtuális K-pop lánycsapatokkal stb.
Categories: Hírek
Leave a Reply