Warner: a szupersztároktól való függés helyett a széles portfólió felépítése a stratégia

A Warner Music Group vezérigazgatója, Steve Cooper 2023-ban elhagyja a majort, ezért különösen érdekes, hogy mit mondott egy San Francisco-i tech konferencián, hiszen most láthatóan szabadabban beszélt – írja a Music Business Worldwide.

Cooper többek között arról beszélt, hogy az utóbbi néhány évben sikerült csökkenteni a kiadó anyagi függése a szupersztároktól. A cég egy újfajta stratégiát alkalmaz: több zenész között osztja el az A&R költségvetést, széles portfóliót felépítve, amiben tehát nem mindenki szupersztár. A kiadó igyekszik a pályájuk elején tartó zenészeket szerződtetni, és hosszú távon építeni a karrierjüket.

A hamarosan távozó vezérigazgató beszélt az anyagi részletekről is: igyekeznek „értelmes és racionális” szerződéseket kötni, amik a befektetés 15-20%-os megtérülésével kecsegtetnek. Bírálta más kiadók gyakorlatát: „őszintén szólva nem értem a gazdasági megfontolásokat” például a Taylor Swift és a Universal közötti megállapodás mögött – mondta. Swift „kapott egy kolosszális összeget, és nagyon, nagyon vékonyka terjesztési költségben állapodtak meg. A mi szemszögünkből nézve ez nem racionális gazdasági viselkedés. Mi nem kergetjük a nagy neveket, akikkel alig valamicske bevételt tudunk elérni.” (A MBW emlékeztet arra, hogy igaz ugyan, hogy Taylor Swift „nagyon kedvező” feltételeket harcolt ki, de feltehetőleg a fizikai terjesztés után magasabb a Universal jutaléka; valamint a zeneműkiadói feladatokra és a merch-eladásokra is szerződést kötöttek.)

Steve Cooper beszélt még arról is, hogy a stream szolgáltatóknak szerinte rendszeresen kellene árat emelnie. Úgy véli, hogy a zenei előfizetések, összehasonlítva a videóstream szolgáltatásokkal, „hihetetlenül jó ajánlatok”, és ezért bele kell férnie a fogyasztóknál az áremeléseknek.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.