Taylor Swift korábbi turnéján többet keresett a jegyeket továbbértékesítő oldal, mint ő maga

Taylor Swift új lemeze szokás szerint rekordokat döntött meg, és a turné iránt is hatalmas az érdeklődés. Ahogy korábban Bruce Springsteen esetében is láthattuk, a drágább jegyek többeknél kiverik a biztosítékot, de azért csak elfogynak.

A Billboard cikke a koncertjegyek árazásának jelenlegi gyakorlatát Taylor Swift 2015-ös turnéjára vezeti vissza. Ezután történt, hogy amikor Taylor Swift és a vele 17 éves kora óta együtt dolgozó promóter, Louis Messina azt ünnepelte, hogy 250 millió dollár bruttó bevételt hozott a világkörüli turné, akkor egy barátjuk elárulta nekik, hogy ő még többet keresett rajta. A meg nem nevezett, jól ismert szórakoztatóipari vállalkozó ugyanis tulajdonosa egy, a koncertjegyek továbbértékesítésével foglalkozó oldalnak, ahol az eredeti ár 4-5-szöröséért keltek el a belépők.

Persze nemcsak Taylor Swift csapata, hanem a Live Nation számára is problémát jelentett, hogy a koncertekre költött pénz jó része a másodlagos piac szereplőit gazdagítja. Az említett eset után kezdődött a közös fejlesztés, aminek eredményeit először Jay-Z 2018-as turnéján próbálták ki, mára pedig több eleme standard eljárás lett minden szupersztár koncertjegyeinek eladásakor.

Miközben az átlagos árak valójában nem is emelkedtek olyan nagyon (pl. Taylor Swift következő, 2018-as turnéjára átlagban 10%-kal voltak drágábbak, mint a 2015-ös árak), a legjobb helyekre szóló belépők ára sokkal jobban megugrott. A Ticketmaster jegyeladó platform új fejlesztése lehetővé tette, hogy az árakat minden helyszínen akár ülőhelyre lebontva optimalizálják. Szintén a Taylor Swift menedzsmentje és a Live Nation által kidolgozott program része volt a rajongók előzetes regisztrációja. Ők az elsők között vehetnek jegyet, és jobb helyre kerülnek a sorban, ha merch tárgyakat vásárolnak, vagy a közösségi médiában posztolnak a turnéról.

Az újítások komoly visszhangot váltottak ki. Nemcsak a közönség egyes tagjait zavarták a magasabb árak, hanem az iparágból is voltak, akik egyenesen katasztrofálisnak nevezték a bevezetett ötleteket. Ám a Reputation Tour minden idők egyik legjövedelmezőbb turnéja lett, bruttó 346 millió dollár bevétellel – ami ráadásul, írja a Billboard, magát a zenészt és csapatát gazdagította, nem a jegyüzéreket, akiknek a működéséről a magas árak miatt panaszkodók mintha megfeledkeztek volna.

Nemcsak a koncertjegyekre költenek többet a rajongók, hanem minden másra is, ami az élőzenével összefügg – derül ki a CNBC cikkéből. A Live Nation pénzügyi vezetője a lapnak elmondta, hogy a járvány előtti utolsó évhez, 2019-hez képest most 20%-kal többet költenek el a nagy turnék látogatói a helyszínen, amiben az italfogyasztás és a merch tárgyak vásárlása is benne van. A VIP-jegyek iránt is növekszik az érdeklődés.

Mivel ez a növekedés az utóbbi években folyamatosan megfigyelhető volt, a cég úgy gondolja, hogy nem a pandémia utáni fellángolásról, hanem egy folytatódó, velünk maradó trendről van szó. Ezért a cég nemcsak arra számít, hogy 2022 rekordév lesz, hanem 2023-ra, sőt, 2024-re is bizakodva tekintenek – utóbbi évre is már folynak az előkészületek.



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .