Tévéreklámban szól a dalod? Jelezd a SZIR-ben a pontosabb jogdíjfelosztásért!

Az Artisjus lehetőséget biztosít a szerzőknek arra, hogy ezentúl önmaguk is lejelenthessék, ha tévéreklámhoz használták fel dalaikat. A szerzők így akkor is hozzájuthatnak az őket illető jogdíjhoz, ha a televíziócsatorna nem küldött arra nézve adatot, hogy milyen zene hangzott el a reklámban, az Artisjus pedig pontosabb adatok alapján végezheti el a televíziós jogdíjak felosztását. A 2022-ben futó reklámok lejelentési határideje a SZIR-ben: 2023. február 28.

A 60 másodpercnél nem hosszabb reklámszpotok játszási és produkciós és adatait az Artisjus a tevés nézettség- és közönségmérésben élen járó Nielsentől szerzi be, és tölti fel a Szerzői Információs Rendszerbe (SZIR). Az Artisjus online rendszerében az aktuálisan műsoron lévő reklámok listájából választhatják ki a szerzők azokat, amelyekben a zenéjük szól. A 2022-ben az Artisjus által feldolgozott tévécsatornákon futó reklámok már most kikereshetők, a bennük felcsendülő dalok adatai megadhatók 2023. február 28-ig.

A közös jogkezelők nemzetközi szövetsége, a CISAC is fontos lépéseket tett a közelmúltban azért, hogy a televíziós reklámzenék szerzőségi adatai globálisan beazonosíthatók legyenek. Az Artisjus az új SZIR-modullal a CISAC ajánlásait követi.

Kiknek van lehetősége reklámzenei adatokat megadni a SZIR-ben?

A reklámszpotok zenefelállításának elkészítéséhez a szerzők, a szerzőket képviselő zeneműkiadók, és elhunyt szerzők esetében a jogutódaik adhatnak meg adatokat.

Hogyan történik a reklámok és a zeneművek beazonosítása, összekapcsolása?

A szerzők a tévében futó reklámszpotok között kereshetnek – termék, márkanév, ügynökségnév, reklámcím vagy egyéb jellemzők alapján, és a reklámokhoz köthetik hozzá a már korábban az Artisjushoz bejelentett műveiket.

Hol érhető el ez az új modul a SZIR-ben?

Az Artisjus online rendszerébe belépve a Művek menü » Televíziós reklámfilmek menüpontjában. Bemutatóvideónk:

Open Artisjus: Televíziós reklámfilmekben elhangzó művek

Mikor lesznek kifizetve a televíziós reklámok utáni jogdíjak?

A többi televíziós funkcionális elhangzás jogdíjaival együtt, a „májusi nagyfelosztás” keretében.

Fontos, hogy a kifejezetten egy adott reklámfilmhez írt, megrendelésre született műre a közös jogkezelés nem terjed ki (Szjt. 63. §).



Categories: Artisjus, Hírek, Videó

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: