Facebook elérések: egyre rosszabb a hivatalos oldalak elérése, egyre jobb a csoportoké

Több zeneipari lap is felfigyelt a Facebook negyedéves jelentésére, ami bemutatja, hogy egy-egy felhasználó hírfolyamában milyen tartalmak jelennek meg.

Amint az alábbi ábrán látható, 2022 harmadik negyedévében a felhasználóknak megjelenő posztok 10,6%-a származott az általuk követett oldalakról – mint a Music Ally írja, ez egy évvel ezelőtt 14,9% volt, vagyis majdnem egyharmadával csökkent ez az arány.

Másfelől jönnek fel a csoportokban megosztott posztok, amik a hírfolyamból átlagosan 16,6%-ot tettek ki; továbbá emelkedett azoknak a posztoknak az aránya is, amik nem valamilyen, a felhasználó által követett forrásból származnak, de az algoritmus úgy döntött, hogy érdekelhetik őt (15,2%). A legnagyobb részt az ismerősök által megosztott eredeti tartalmak jelentik (29,7%), ezután jön az általuk újraosztott tartalom (19,6%).

Ezt a tendenciát a pontos adatok nélkül is sokan érzik, nem véletlen, hogy magyar előadók is egyre többször indítanak csoportot a rajongóik, követőik számára. (A Facebook adatai egyébként az Egyesült Államokra vonatkoznak.)

Fontos információ még a riportból, hogy a megjelenő posztok 92,3%-ában nem volt a Facebookon kívülre mutató link. A linket tartalmazó 7,7% legnagyobb része a követett hivatalos oldalak posztja volt. A kifelé mutató linkek között a legtöbb a YouTube-ra vitte át a felhasználókat.

Érdekes még, hogy – hasonlóan ahhoz, ahogy a zenefogyasztásban is csökkenő arányt képviselnek a szupersztárok – a Facebookon a legtöbbekhez elérő hivatalos oldalak, illetve az innen megnézett külső honlapok esetén is csökkent a top 20 részaránya az összes posztmegjelenés között.



Categories: Hírek

Tags: