A Believe tulajdonában lévő TuneCore bejelentette, hogy a 2006-os alapításától kezdve mostanáig immár 3 milliárd dollárt kerestek velük azok a független zenészek, akik az ő szolgáltatásuk segítségével terjesztik a zenéjüket a digitális platformokon.
A közlemény szerint ez a mérföldkő megerősítette a TuneCore státuszát: ők a legtöbbet fizető terjesztő, „köszönhetően a digitális szolgáltatókkal kötött közvetlen szerződéseknek”. A Hypebot emlékeztet arra, hogy a CD Baby tavaly jelentette be, hogy elérték az 1 milliárd dolláros kifizetéseket (a cég 1998-ban alakult, 2004 óta foglalkozik digitális terjesztéssel); a DistroKid pedig nem közölt még ilyen adatot, bár a terjesztett zenék mennyiségét nézve sokak szerint ők a legnagyobbak a piacon.

A TuneCore azt is hangsúlyozza a közleményében, hogy több mint 8 ezer olyan zenész van, aki legalább 10 ezer dollárt (kb. 4 millió forintot) keresett a náluk terjesztett kiadványával; 50 és 100 ezer dollár között „több ezren”, egymillió dollár fölött pedig „sokan” kerestek a homályos megfogalmazás szerint.
Andreea Gleeson vezérigazgató azt is kiemeli, hogy Ed Sheeran, Lizzo és Chance The Rapper is a TuneCore-on terjesztett zenékkel kezdte a pályáját, és „nagyon is lehet, hogy a következő Ed Sheeran már nálunk van”. Szerinte fontos, hogy „minden, a szerzői kiadást választó zenész szabadon alkothasson, kipróbálhassa, tökéletesíthesse és monetizálhassa a zenéjét, korlátozások nélkül”.
Ez a mondat érthető úgy is, mint ami a major kiadóknak üzen. Mint arról részletesen itt írtunk, a talán külön-külön nem sok hallgatót vonzó független zenészek együttvéve már olyan hatalmas tömeget képviselnek, ami a nagy kiadók piaci részesedését csökkenti. Ezért is hangoznak el mostanában olyasmik, amit pl. a Sony Music Group vezetője mondott: a nagy digitális aggregátorok által terjesztett zene jó része “őszintén szólva nem túl értékes, és egyszerűen a mennyiségénél fogva ér el egy bizonyos piaci részesedést”.
Categories: Hírek
Leave a Reply