„A szakmaiságon túl emberi odafigyelés is szükséges” – Somody Áron a SyncCampről

Novemberben SyncCamp néven kifejezetten film- és reklámzenékre fókuszáló dalszerző tábort tartottak a lengyelországi Sopotban. A szervezők Somody Áront is beválasztották a résztvevők közé.

Mint az előadóként, szerzőként és producerként is ismert Somody Áron blogunknak írta, korábban három dalszerző táborban járt már; a 2021-es, az Artisjus által szervezett esemény után „2022-ben először Kristoaf, később pedig Vavra Bence is meghívott a táborába, és mindkettő óriási élmény volt”. A SyncCamp jelentősen különbözött ezektől: „egy sync tábor nem dalszerzésről, hanem mozgóképhez való zeneírásról szól. Volt példa sorozat- vagy filmjelenet megzenélésére, reklámzene írásra, vagy akár trailer-újragondolásokra. Hasonló, de mégis egész más a munkamenet egy dalszerző táborhoz képest, hiszen valamilyen módon beszélhetünk elkülönülő zenei szakaszokról, de mégis egy egybefüggőbb folyamat egy ilyen. Nincs esély különvonulni, verze- vagy refréndallamot fejtegetni külön-külön a szerzőknek, amíg valaki hangszerel, és egy harmadik, negyedik ember pedig egy más apró részletein gondolkodik az adott dalnak. Összeségében nagyon élménydús volt, rengeteg tapasztalatot szereztem, és már nagyon éreztem a szükségét, hogy újra alkossak ilyen zenei világban, ilyen körülmények között.”

A tábor megerősítette Somodyt abban, hogy „a networking, a kapcsolatépítés az minden. Természetesen teljesíteni is tudni kell emellé, de eléggé kéz a kézben járnak ezek a dolgok, ha az ember nem szeretne határt szabni annak, hogy miket érhet el az életben.” Nagyon fontos szerinte a közös munkához, kollaborációhoz való hozzáállás: „Nyilván egy ilyen tábor eleve eköré épül, éppen ezért szerintem a szakmaiságon túl borzasztó odafigyelés szükséges emberileg. Igenis kell arra energiát szánni a hétköznapjainkban, hogy olyan jellemet alakítsunk ki magunkban, amely képes a kollaboratív munkák során kihozni a maximumot nem csak magunkból, hanem másokból is a zeneírás folyamatában, és tudjunk döntő szerepet játszani a szimpla atmoszféra megteremtésében is egymás között.”

A táborban már meglévő film- és sorozatjelenetekhez is írtak új zenét, de ezek mellett „olyan projektet is pitcheltek a supervisorok a megrendelőnek, amit még mi is csak izgatottan várunk, hogy esetleg mi kapjuk-e majd meg azt a munkát” – írta Somody Áron. Úgy látja, hogy a SyncCamp fontos lépés volt a szerzői pályáján: „Hála Istennek a zeneszerzők mellett a supervisorok is végtelenül kedvesek és közvetlenek voltak, így ki tudott alakulni velük is egy olyan kapcsolat, ami nagy segítség és előrelépés tud lenni a külföldi piacon nagyobb volumenű produkciók esetén. Természetesen továbbra is fejlődni és dolgozni kell, hogy ezekből a kapcsolatokból ki tudjam hozni a maximumot. Érezni lehetett, hogy mindenkinek az előrehaladás a célja, és emiatt izgatottan várta mindenki, hogy kivel milyen munkamorál fog létrejönni, és hogyan tudunk majd hatékonyan együttműködni abban a pár napban.”

A SyncCampet a Music Export Poland, a francia Le Centre national de la musique és a WHY Portugal szervezte.



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.