A LIVENow 2020-ban indult, és a pandémia alatt a livestream koncertek egyik legismertebb platformja lett. Itt közvetítették, illetve tették utólag is elérhetővé Dua Lipa Studio 2054 című fellépését, ami a legnézettebb ilyen online esemény volt, a becslések szerint több mint ötmillió nézővel – és ennél jóval kevesebb, 285 ezer eladott jeggyel, mert feltehetően a legtöbb képernyő előtt többen ültek, A koncert nagy kritikai sikert aratott, sokáig hivatkozási alapnak számított. Emellett még olyan sztárok koncertjeit is az ő platformjukon lehetett nézni, mint pl. Ellie Goulding, Pete Tong és a Gorillaz.
Az egyik brit közös jogkezelő, a PRS For Music most beperelte a LIVENow-t, mert szerintük semmilyen módon nem jogosították az itt közvetített koncerteket. A livestreamek jogosítására a pandémia alatt a PRS kidolgozott egy rendszert (bár az általuk megállapított tarifák komoly, a nyilvánosság előtt zajló vitát váltottak ki). A LIVENow azonban sem előzetesen nem próbálta meg jogosítani a szolgáltatását, sem utólag, az elmúlt másfél évben nem történt előrelépés az ügyben, pedig a PRS For Music nyilatkozata szerint azóta kapcsolatban vannak a működtető céggel.
Így sem a Dua Lipa-koncert, sem bármelyik másik, a LIVENow platformon közvetített koncert után „nem kaptak jogdíjat azok a PRS-tagok, akiknek a dalait felhasználták” – nyilatkozta a közös jogkezelő. Ezért kénytelenek bírósághoz fordulni a szerzők érdekeinek védelmében, legyenek akár a PRS-nek, akár másik, velük kölcsönös szerződésben álló közös jogkezelőnek a tagjai.
Categories: Hírek
Leave a Reply