A hozzáférhető dalok korlátozásával teszteli a TikTok, hogy mennyire fontos a zene a felhasználóknak

Mint arról többször írtunk, a zeneiparnak egyre inkább elege lesz a rendkívül alacsony jogdíjakkal, amiket a TikTok fizet. Miközben a jogtulajdonosok azt mondják, hogy ez az összeg messze nem tükrözi azt, hogy a platform sikerében milyen fontos szerepe van a zenének, aközben a TikTok arra hivatkozik, hogy ők nem egy zenei, hanem egy videómegosztó szolgáltatást működtetnek, ami ráadásul igen fontos promóciós szerepet játszik.

Azt, hogy kinek van igaza, a TikTok most élőben teszteli Ausztráliában. Mint a Bloomberg írja, a felhasználók egy része számára elérhetetlenné tesznek bizonyos dalokat, és megnézik, hogy ez hogyan befolyásolja – ha egyáltalán – az app használatát.

Ha az derül ki, hogy a korlátozás nem okoz jelentős visszaesést, az komoly érv lehet a TikTok számára, hogy ne fizessen többet; másfelől ha számottevő hatása van, akkor a kiadók jutnak előnyhöz a tárgyalásokban. (Azt egyébként nem tudni, hogy a teszt hány felhasználót és hány dalt érint, illetve milyen zenéket a kiadó, műfaj, népszerűség stb. szerint. Ha a TikTok oldalára billen a mérleg, akkor a kiadók számára fontos lesz, hogy mennyire volt transzparens a kísérlet.)

Valószínűleg nem csak véletlen egybeesés, hogy a kísérlettel párhuzamosan a TikTok elindította Ausztráliában az A&R-ral kiegészített saját digitális terjesztő szolgáltatását, a SoundOnt. Ez az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Brazíliában és Indonéziában már tavaly tavasz óta működik.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.