Mint arról mi is beszámoltunk, a TikTok ausztrál felhasználók egy részén azt teszteli, hogy milyen hatással van az app használatára, ha bizonyos zenék felhasználását korlátozzák. Nyilvánvalóan a kiadókkal való tárgyalásoknál használnák az eredményt: ha az jön ki, hogy a korlátozás nem rontotta számottevően a felhasználói élményt, az app használatát, akkor nem olyan fontos a zene, mint ahogy a – jogdíjak jelentős emelését, illetve azok bevételfüggővé alakítását elérni kívánó – kiadók állítják.
A kiadók ausztrál szervezete, az ARIA viszont élesen kritizálta a húzást. Szerintük nemcsak arról van szó, hogy elfogadhatatlan a felhasználók élményének szándékos rontása, hanem a „teszt” – a szót idézőjelben használják – pusztán arra szolgál, hogy „racionalizálják az alkotók kompenzálásának további csökkentését”.
Az ARIA idézi a TikTok egyik vezetőjét, aki szerint a tartalmak 80%-a algoritmikus ajánlások által jut el a felhasználókhoz, majd rámutat: ez lehetőséget ad a TikToknak arra, hogy a megfelelő ausztrál felhasználókat kiszolgáló algoritmust úgy alakítsa, hogy „a megkívánt eredmény jöjjön ki”, így a „nehéz elhinni, hogy ez egy valódi tesztelés”.
Az ARIA állásfoglalása nyilvánvalóan árulkodik a zeneipar és a TikTok közötti mély bizalmatlanságról. Ugyanakkor a Music Ally azt írja, hogy aligha valószínű, hogy a TikTok meg akarná szakítani a kapcsolatot a majorökkel, inkább csak az alkufolyamaton belüli húzásról van szó. A Music Business Worldwide arra hívja fel a figyelmet, hogy a Snoop Dogg által felvásárolt kultikus rapkiadó, a Death Row katalógusa úgy tér vissza a stream oldalakra, hogy egy hétig csak a TikTokon lesz elérhető. Az említett feszültség hátterében tekintve ezt lehet úgy értelmezni, hogy a TikTok megmutatta: képes megszerezni egy komoly katalógust a majorök teljes kihagyásával – a digitális terjesztésre sem őket, hanem a TikTok SoundOn szolgáltatását választotta a Death Row.
Categories: Hírek
Leave a Reply