Most érdemes elkezdeni építkezni a YouTube Shortson – nemcsak a YouTube, hanem a marketingesek szerint is

A YouTube már tavaly nyáron is úgy igyekezett pozicionálni Shorts nevű, sokak által TikTok-klónnak tartott platformját, hogy az nagyon hatékonyan tudja átirányítani a felhasználókat a rövid videóktól a hosszabb tartalmakra. Új blogposztjukban ugyanezt hangsúlyozzák több adattal.

A rajongók által feltöltött videók átlagban 80%-kal növelték az előadók közönségét (ez nem nézettséget, hanem 80%-kal több egyedi nézőt jelent); azok a zenészek, akik hetente legalább egyszer posztolnak a Shortson, az új feliratkozóik több mint felét innen gyűjtötték be. A platform nagyságát pedig az jelzi, hogy 2022 decemberében napi 50 milliárdos nézettséget produkált; januárban az ezer legnépszerűbb dal összesítve 280 milliárdos nézettségű volt itt.

A Shortsnak különös jelentőséget adhat, hogy az Egyesült Államokban komoly politikai viták folynak a TikTok betiltásáról. A Billboard egyenesen arról közölt cikket, hogy mit tehet a zeneipar, ha esetleg az első számú promóciós platform elérhetetlenné válik. Már vannak, akik a YouTube Shorts lehetőségeit próbálgatják.

De tiltás nélkül is fontos lehet a marketingesek számára a Shorts, hiszen a TikTok már annyira tele lett mindenféle promóciós tartalommal (beleértve a major kiadók és a hollywoodi kasszasikerek kampányait, amiknek költségvetésével egy kisebb cég aligha versenyezhet), hogy egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Ehhez képest a YouTube Shorts még nem annyira telített, viszont a Google nagyon igyekszik, hogy népszerűsítse a szolgáltatását. Ezért a Billboardnak nyilatkozó marketingesek azt mondják, hogy most az organikus elérés olyan lehetőségeit kínálja a Shorts, ami csak korlátozott ideig fog fennmaradni, úgyhogy érdemes – természetesen jól kitalált stratégiával – kihasználni ezt.

Ugyanúgy, ahogy a TikTokon, a Shortson is azok a kampányok sikerülnek jól, amikben a rajongók aktívan részt vehetnek – mondja egy szakember. Van, aki a feltörekvő influenszerekkel is keresi a kapcsolatot. A klipek, interjúk legjobb részeinek fokozatos feltöltése is egy létező megoldás.

A Billboard hozzáteszi, hogy bár – ha másért nem, „a biztonság kedvéért” – egyre több zeneipari szereplő próbálgatja, hogy mi működik jól a YouTube Shortson, a platformról még nem indult el olyan nagy virális siker, mint amilyeneket a TikTok már sokat produkált.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.