A Billboard becslése szerint több százmillió, vagy akár egymilliárd dollár is lehet az a kár, amit évente a különféle stream csalások okoznak a zeneiparnak, mégpedig (jogdíjakat elvonva a valódi zenei szereplőktől) az értéklánc minden szereplőjének. Ezért alakult meg a Music Fights Fraud Alliance. A zeneipar több, más- és másként érintett szereplőjét (köztük több digitális terjesztőt, a platformok közül egyelőre a Spotify-t és az Amazont) összefogó szervezet szerint a közös fellépés vihet csak közelebb „egy olyan iparághoz, ahol a csalásnak nincs helye”.
A sajtóközleményben a Symphonic terjesztő vezetője úgy fogalmaz, hogy „az iparági szereplők eddig is megtették, ami tőlük telt, de mindenki egyedül vívta a maga harcát. A Music Fights Fraud keretein belül túlléphetünk azon, hogy együttérzünk a többiekkel, és egyesült erővel valódi hatást érhetünk el.”
Az adatmegosztást és az együttműködés más formáit egy amerikai non-profit szervezet, a National Cyber-Forensics and Training Alliance fogja össze. Ez arra specializálódott, hogy a kormányzati és üzleti szereplőket összekötve, megbízható, semleges harmadik félként segítse a kiberbűnözés elleni harcot.
Categories: Hírek
Leave a Reply