Dal+Szerző Playlist #124: A tavasz YouTube-slágerei

A Dal+Szerző Playlist az Artisjus magyar zenéket bemutató sorozata.

Az aktuális playlistek meghallgathatók itt:

Spotify – YouTube

Valószínűleg mindenki értesült arról, hogy Azahriah új lemezt adott ki, hiszen egy hosszabb kihagyás után rengeteg médiaszereplést vállalt. Ahogy várható volt, a YouTube-listákat ismét dominálták a számai, de azért meglepő, hogy milyen mértékben. Az alábbi Playlist a YouTube Népszerű zeneszámok című listája alapján készült (ebbe nemcsak a hivatalos videók, hanem más feltöltések is beleszámítanak, így helyenként eltérés lehet a hivatalosan látható számokhoz képest). Azokat a dalokat, videókat emeltük ki, amelyek nem szerepeltek a téli vagy korábbi toplistákon.

Azahriah: szosziazi

Azahriah Memento című albuma április végén jelent meg. Azon a héten a top 10-be hat száma került be; az azóta eltelt hetekben is 5 vagy 6 dallal szerepelt az első tízben. Az albumról közül a 3korty lett a legnépszerűbb, de a háromhavi összesítésben a korábban megjelent szosziazi hosszabb idő alatt nagyobb, összesen 10,2 milliós nézettséget tudott gyűjteni. (A klip azóta lekerült Azahriah hivatalos csatornájáról.) A tavasz 20 legnépszerűbb dala közül hat Azahriah nevéhez fűződik, egy pedig Desh & Azahriah duóhoz. Ennél is jobban árulkodik a népszerűségéről az a tény, hogy a heti top 100-as listák összesített nézettsége a 13 tavaszi hét alatt 200 milió volt, és ennek Azahriah több mint a negyedéért, 52,5 millióért volt felelős vagy egyedül, vagy más előadóval közös dalban (Desh, Dzsúdló). Az idén megjelent számai közül az Introvertált dal az egyetlen, ami felkerült a Mahasz rádiós listájára: a 34. helyig jutott a hallgatottság szerint súlyozott top 40-ben.

Zene, szöveg: Baukó Attila. ISWC kód: T-316.180.537-0

Az összesített tavaszi lista következő legnépszerűbb dalai: 2. Azahriah: Introvertált dal (9 millió); 3. KKevin & L.L. Junior: Csavargó (7,8 millió).

Follow The Flow: Szélcsend

A Follow The Flow a YouTube egyik legnagyobb magyar slágere, a 2018-as Nem tudja senki óta sok slágert szállított, és a Szélcsend ezek közül is a (YouTube-on) sikeresebbek közé tartozik. Áprilisban három hétig vezette is a listát. Összesített tavaszi nézettsége 6,6 millió. A rádiós top 40 listán a 32. helyig jutott.

Ezután az összesített listán több olyan dal következik, amelyek már korábban is az élvonalban voltak, illetve Azahriah említett új száma: 5 Azahriah: four moods (5,7 millió); 6. Azahriah: 3korty (5,7); 7. Aranyszemek: Habibi (4,1), 8. Valmar: Színvak (4)

    ByeAlex és a Slepp: Csokko

    ByeAlexnek voltak a YouTube-nézettségeket tekintve jobb időszakai, de a Csokko az utóbbi időszak legsikeresebb dalai közé tartozik tőle – utoljára a tavaly nyári, T. Danny-val közös Voltmárkicsi ért el hasonló nézettségeket, ha pedig azokat a dalokat nézzük, amelyekben nem volt népszerű vendégelőadó, akkor a 2020-as Emlékszem nézettsége volt utoljára ennél nagyobb.

    A top 10-be még Desh & Azahriah: Papa című száma fért be (3,5 millió), majd a 11. helyen a télen már jó helyezést elérő Gyémi: Haza kell menni (3,3).

    BOTTKA & MK: Essünk bele

    Mostanában egy-egy három hónapot felölelő időszakban legfeljebb egy-két új előadóval találkozhatunk az élvonalban. Tavasszal ez a duó került a 12. helyre 2,4 milliós nézettséggel; korábban két, egymilliót meghaladó nézettségű klipjük volt, a Kaposváron játszódó klip (aminek első mondata: „egy újabb szerelmes nóta, tesó?”) ezeknél jóval nagyobb sikert ért el. (A Spotify-on nem érhető el.)

    G.w.M: Single állapot

    Még ha volt is olyan korszaka G.w.M.-nek, amikor jobb helyezéseket ért el a YouTube-listákon, azért még most is megbízhatóan szállítja a millió fölötti nézettségeket. Az április végén megjelent dal a nyár végéig 2 milliós nézettséget gyűjtött, legjobb helyezése a 6. volt.

    Zene: Nagy László, Varga Márk László. Szöveg: Varga Márk László. ISWC kód: T-318.162.442-6

    Rúzsa Magdolna: Elmegyek

    A 14. helyen áll ez a dal 2 milliós nézettséggel; mint arról már többször írtunk, Rúzsa Magdolna ugyan a legnagyobb sztárok közé tartozik, nem minden dala arat kiemelkedő sikert a YouTube-on. Utoljára az egymilliós nézettséget két 2021-es dala érte el (Domine, Szembeszél), előtte pedig 2020-as Aréna-koncertjének majd’ kétórás felvétele gyűjtött több mint 1,5 millió kattintást.

    Zene: Rúzsa Magdolna, Szakos Krisztián. Szöveg: Rúzsa Magdolna. ISWC kód: T-315.731.931-4

    A 15. helyen egy újabb Azahriah-dal: Casa de papel (2 millió).

    Tóth Andi: Elhagyott

    A tavasz egyik legtöbbet tárgyalt zenei eseménye volt, hogy Tóth Andi bejelentette, hogy felhagy az énekléssel, többféle okból, például azért, mert a média mindig többet foglalkozott a megjelenésével és a szerelmi életével, mint a dalaival. Búcsúzóul kiadott, Last album című lemezéhez nem készült egyetlen klip sem; az Elhagyott érte el róla a legnagyobb sikert, tavasszal 1,8 milliós nézettséget.

    BSW & Apu: Hajnali 2

    A BSW tavaly novemberben adta ki Sex, Love, Rock & Roll című albumát, ez volt az első olyan új daluk, ami azon nem szerepelt. Bár a zenekarról a legtöbbeknek elsőre nem a romantikus dalok jutnak eszébe, nem ez az első ilyen, sőt: a 2021 végén megjelent Mióta elhagytál az egyik legnagyobb sikerük. Az Apuval, vagyis ByeAlexszel készült Hajnali 2 a 17. helyen áll a tavaszi összesítésben 1,7 milliós nézettséggel, legjobb helyezése a 8. volt.

    Pogány Induló: Fienduló (feat. Grasa)

    A hiphopban megszokott a gyors siker, ugyanakkor a rendkívül fiatal Pogány Induló esete különleges, hiszen a mai divatos stílusok helyett kifejezetten az old school hiphop az ő műfaja. 2022-ben robbant be a YouTube-on, első nagylemeze, a Megáll az idő tavasz elején jelent meg. A Fienduló róla az egyik legnagyobb siker, 1,6 milliós tavaszi nézettséggel.

    A tavaszi lista top 20-ban még a következő számok szerepelnek: 19. BSW, KKevin, Lmen Prala & Desh: Kamagra Gang (1,5), 20. T. Danny: Félek (1,4).

    A Playlist meghallgatható a Spotify-on:

    és a YouTube-on:



    Categories: Playlist

    Tags:

    Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.