A rajongók biztos elérését ígéri a Patreon, már ingyenes csatlakozással is

Alapvető átalakítást vezetett be a Patreon. Mint arról már többször írtunk (lásd pl. ezt a nagy összeállításunkat), az oldal (eddig legalábbis) arra épült, hogy a legelkötelezettebb rajongók vagy havi, vagy megjelenésenként fizetett támogatást adnak a kedvencüknek, és ezért cserébe exkluzív tartalmakhoz férnek hozzá, akár zenékhez, videókhoz, podcastepizódokhoz, illetve (jellemzően magasabb összegű támogatások esetén) közvetlen beszélgetés, a színfalak mögé betekintés lehetőségéhez.

Most azt jelentették be, hogy ha az alkotók úgy akarják, akkor az ingyenes csatlakozás lehetőségét is felkínálhatják a rajongóknak. Úgy fogalmaznak, hogy ezáltal a Patreon lesz „az a hely, kívül a közösségi média világán, ahová az alkotók összehívhatják a közösségüket, hosszú távú kapcsolatokat építhetnek és megoszthatják az alkotásaikat”.

Mint írják, „az utóbbi évtizedben az algoritmikus ajánlások megkönnyítették a virális sikerek elérését, de majdnem teljesen ellehetetlenítették a hosszú távú kapcsolatok kiépítését. Az alkotók soha nem tudhatják előre, hogy a közönségük mekkora részét fogják elérni egy-egy posztjukkal. Nincs megbízható módszer arra, hogy kapcsolatban maradjanak a közösséggel, sem arra, hogy kiszámítható módon jövedelemhez jussanak.” A Patreon viszont garantálja a rajongók elérését: „nincs algoritmus, nincsenek hirdetések; amit megosztasz, azt látni fogják”.

A korábbi adományozási lehetőség természetesen megmarad (ha az alkotó azt akarja). A TechCrunch-nak a Patreon egyik vezetője, Julian Gutman azt mondta, hogy alapvetően arra számítanak, hogy az ingyenesen csatlakozó rajongókat idővel sikeresen rá lehet majd venni a fizetésre. Azáltal, hogy minden rajongót egyetlen helyre gyűjtenek, a róluk a platform által megosztott adatok alapján az alkotók pontosan megérthetik majd, hogy kik a rajongóik, mit szeretnének látni, így hatékonyan lehet őket bevonzani a fizetős tartalmakhoz.

Ilyesmit több más platform is kínál: a TikTok, a Twitter és az Instagram is lehetőséget ad az alkotóknak csak fizetős tartalmak megosztására. Azonban Gutman a Verge-nek azt mondta, hogy ezek a platformok nem arra épültek, hogy „közvetlen kapcsolat legyen az alkotó és a rajongók közössége között”, így ezek a próbálkozások nem is lettek igazán sikeresek, hiszen az oldalak alapvető filozófiájával mennek szembe.

A felhasználók kérésére egy másik új lehetőséget is bevezet a Patreon: lehet közvetlenül, a platformon belül digitális fájlokat (single-öket, videókat, podcastepizódokat) eladni. Mint Gutman mondta, erre olyan igény volt, hogy korábban is több alkotó próbálkozott ilyesmivel, de ehhez eddig a Patreonon kívülre kellett irányítania az érdeklődőket.

Az ingyenes tagságot egyelőre meghívott alkotók ajánlhatják fel a rajongóknak, de idővel mindenki megkapja ezt a lehetőséget. Ez az alkotó számára sem kerül pénzbe; az előfizetési díjakból a Patreon 8%-ot von le, az egyedi eladások után 5%-ot.



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .