Minden egyes új dalt száz potenciális hallgatónak fog ajánlani a Soundcloud

A Soundcloud a First Fans névre keresztelt új szolgáltatás ismertetését egy zenész szempontjából elmesélt történettel kezdi. Mindent megtettél, hogy a lehető legjobb dalt készítsd el, érzed, hogy ez most tényleg nagyot fog szólni; feltöltöd, nézed a számlálót – és nulla marad, napokon át… Hogy történhet ez?

A poszt idézi a Luminate adatait, amiket részletesen itt ismertettünk: a piackutató által számontartott 158 millió zeneszám 42%-ának tíznél kevesebb online hallgatója volt 2022-ben, ezen belül 24%-ot egyetlen egyszer sem játszottak le. A naponta feltöltött 120 ezer új számot végighallgatni kb. 330 évig tartana, vagyis „rengeteg nagyszerű dalnak esélye sincs arra, hogy hallják az emberek”.

Ezért találták ki az, hogy minden feltöltött új dalt elemeztetnek a Musiio nevű, a Soundcloud által tavaly felvásárolt MI-cég által fejlesztett algoritmussal. Ez megállapítja, hogy „mi történik zenei szempontból a dalodban”, és erre támaszkodva keres 100 olyan felhasználót, akik a korábbi tevékenységeik alapján feltehetően értékelni fogják majd a számot.

A dal a felhasználóknak ajánlott zenék között fog szerepelni, amik automatikusan elindulnak, hacsak a felhasználó nem tesz ezellen valamit, vagyis – hangsúlyozza a Music Business Worldwide – nincs arra garancia, hogy minden dal száz hallgatónak tényleg el is fog indulni. Ugyanakkor a Soundcloud azt is hangsúlyozza, hogy ők „az egyik legnagyobb A&R platform a zeneipar számára”, vagyis sok olyan hallgató van, aki új előadókat keres náluk.

A First Fans működését először néhány kiválasztott Next Pro előfizető zenésszel tesztelik, de „a közeljövőben tervezzük kiterjeszteni” – írja a Soundcloud. Azt is hangsúlyozzák, hogy az így ajánlott dalok lejátszásai teljes értékű streamek, vagyis teljes jogdíj jár értük.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .