Az aktivitás szintje alapján három részre bontja a hallgatókat a Spotify

„A közönség ismerete az egyik legfontosabb aspektusa egy sikeres zenei karrier felépítésének” – így kezdi a Spotify a Segments névre hallgató új adatszolgáltatás bemutatását. A Spotify For Artists oldalon található új fül három fő szegmensre osztja az adott előadó hallgatóit:

  • Az aktív hallgatók azok, akik az elmúlt 28 napban szándékosan elindították az előadó legalább egy számát, akár az előadói profilról, akár egy kiadvány oldaláról, akár a saját könyvtárukból vagy playlistjükről. Az aktív hallgatók jelentőségét mutatja, hogy bár átlagosan egy-egy előadónál a hallgatók harmadát teszik ki, a lejátszások 60%-a nekik köszönhető – olvasható a Spotify oldalán. (Azt is közlik, hogy a Spotify rendszerén belüli mecheladások 80%-a az aktív hallgatóktól jön, de ez kevésbé releváns adat.) Az aktív hallgatók is tovább oszthatók a streamelési aktivitásuk intenzitása alapján.
  • Egykor aktív hallgatók: itt a Spotify azt mutatja meg, hogy olyan felhasználó van, aki az elmúlt két évben legalább egyszer aktív hallgató volt, de az elmúlt 28 napban nem indította el az adott előadó zenéjét (legalábbis a fenti értelemben „szándékos” értelemben).
  • Programozott hallgatók: azok a felhasználók, akik az elmúlt két évben szándékosan nem indították el az előadó egyetlen számát sem, de szerkesztői vagy algoritmikus playlistekről vagy egyéb passzív forrásokból (rádió, autoplay, más felhasználó playlistje) legalább egyszer hallgatták őt.

Ezekkel az adatokkal azt kívánja segíteni a Spotify, hogy az előadók, menedzsmentek jobban értsék a közönséget, és így ki tudjanak alakítani egy olyan „feedback loopot”, ami a marketing- és megjelenési stratégiák segítségével hosszú távon elkötelezett rajongókat hoz az előadónak.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.