A jegyüzérek elleni szervezet bízik az európai előrelépésben

A jegyüzérek elleni harc az Egyesült Államokban különösen intenzív, és gyakran szerepel a hírekben. Az Európai Unióban a FEAT (Face-Value European Alliance for Ticketing) iparági szervezet küzd az élőzenei szektort sújtó probléma ellen. A Complete Music Update hívta fel a figyelmet arra, hogy a szervezet a jövő évi lobbizási prioritásairól szóló hír lényege az, hogy a FEAT nagyon bízik abban, hogy az EU a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálycsomagja (közismert angol rövidítésével DSA) nagy előrelépést hoz majd a jegyüzérek elleni küzdelemben.

A jövőre életbe lépő, a korábbinál szigorúbb szabályok a remények szerint a koncertszervezők számára könnyebbé teszik, hogy a jegyek újraeladásával foglalkozó oldalakról eltávolíttassák az üzérek által árult jegyeket.

Különösen fontos lehet az, hogy a keresőoldalak számára is szigorúbb előírásokat fogalmaz meg a DSA: hirdetésekben sem jeleníthetnek meg „illegálisan árult termékeket”. Márpedig például a Viagogo megteheti – és meg is teszi -, hogy a legitim keresési találatok fölötti megjelenéseket vásárol, és hiába, hogy a Google jelzi, hogy „szponzorált” találatról van szó, számos felhasználó ettől még el fogja hinni, hogy a Google-lel legitim jegyeket fog találni – magyarázza a CMU. Arról, hogy ez milyen sikeres taktika, árulkodik a FEAT által közölt adat, amely szerint a Viagogo forgalmának kétharmada a Google-keresésekből származik. A szervezet szerint „lehetséges, hogy a keresőoldalak már most megsértik” az új EU-s előírásokat.



Categories: Hírek

Tags: