A Sony szerint az ingyenesség helyett be kellene vezetni a „szerény mértékű” előfizetést

A freemium modell körüli vita nagyjából egy évtizede volt a legélénkebb, de néha azóta is előkerül az a téma. Fontos fejlemény volt például, hogy – mint arról részletesen itt írtunk – 2022-ben és 2023-ban több cég felszámolta az ingyenes stream lehetőségét, köztük a Deezer is.

Most a Sony Music Group vezetője, Rob Stringer beszélt arról, hogy a cég szerint az ingyenes zenehallgatást egyfajta hibrid, egyszerre reklámokkal és „szerény mértékű” díjfizetéssel finanszírozott zenehallgatásnak kellene leváltania.

Ahogy a Music Ally beszámolójában olvasható, Stringer arról beszélt, hogy az előfizetések rendkívül jó ajánlatot jelentenek a felhasználók számára, és „értékeljük, hogy a partnereink ezt elismerték azzal, hogy az elmúlt évben megemelték az áraikat”. Ugyanakkor ezzel az ingyenes és ez előfizetéses használat közötti (ár)különbség csak még nagyobb lett.

„Remélem, hogy a fejlett piacokon a partnereink csökkentik ezt a különbséget azzal, hogy a reklámokkal finanszírozott szolgáltatások mellé egy csekély mértékű díjat kérnek. Ez segítene abban, hogy ez a szegmens több legyen az előfizetés felé terelő marketingeszköznél, és még így is rendkívül kedvező ajánlatot jelentene a felhasználók számára.” Hiszen „szerintünk mindenki hajlandó lenne egy kicsit fizetni azért, hogy gyakorlatilag a világ összes zenéjéhez hozzáférhessen.”

Mint a Music Ally megjegyzi, a témát az IFPI éves jelentését bemutató sajtóeseményen már pedzegette a Sony digitális vezetője, aki – mint azt itt idéztük – az évek óta változatlan freemium modell újragondolásáról, valamint „nem igazán ingyenes, hibrid megoldásokról” beszélt. Az IFPI adatai szerint egyébként a hangfelvétel-kiadók összes bevételének 48,9%-a származik az előfizetési díjakból, míg az ingyenes felhasználók által nézett reklámokból 18,5% – vagyis az előfizetés több mint két és félszer több bevételt jelent.

A Music Ally emlékeztet arra, hogy ha a zenében nem is, a videostream világában már megjelentek azok a megoldások, amelyek alacsonyabb előfizetési díjat és reklámokat kombinálnak – igaz, mind a Netflix, mind az Amazon Prime Video ezt úgy vezette be, hogy az előfizetés mellé jöttek a reklámok, és nem az ingyenes, reklámokkal finanszírozott hozzáférést tették fizetőssé.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.