A Music Ally hívta fel a figyelmet a YouTube Culture & Trends Report 2024 című jelentésére. Mint a lap írja, ez elsősorban a brandeknek szól (és arról, miért érdemes a YouTube-on pénzt költeni), de a zeneipar számára is igen tanulságos.
Az elsősorban online kérdőívekre alapozó jelentés szerint a Z generáció 89%-a mondja magáról, hogy rajongója valakinek vagy valaminek, és 80%-uk legalább heti szinten néz valamilyen videót a YouTube-on, ami rajongása tárgyával kapcsolatos. Ugyanakkor a riport fő üzenete az, hogy a fiatal nemzedék számára a rajongás már nemcsak vagy nem kizárólag a passzív fogyasztásban nyilvánul meg, hanem a tartalmak alkotása is integráns része lett. Ráadásul ez nemcsak a leginkább elkötelezett rajongókra igaz, hanem a különféle, a videókészítést megkönnyítő (köztük MI) eszközök miatt sokkal szélesebb körben is elterjedt. Olyannyira, hogy a Z generáció 65%-a mondta magáról, hogy ő „videós tartalomgyártó”.
A YouTube-on azok az alkotók lesznek igazán sikeresek, akik különféle új módokat találnak ki arra, hogy a rajongókat bevonják, elősegítsék a saját tartalmaik köré épülő újabb és újabb aktivitásokat, alkotásokat. Scott Frenzel például a Shortson bejelentette, hogy minden rajongói videóhoz fog írni egy kommentet, amiben megszólal Sugar High című dala, és ennek köszönhetően a rövidvideó-platform toplistájának élére került a szám.
A remixek, reakcióvideók, magyarázó videók stb. olyan fontosak a Z generáció számára, hogy 66%-uk egyetért azzal az állítással, hogy „gyakran előfordul, hogy több időt töltök olyan tartalmak nézésével, amik valamit magyaráznak, kifejtenek, mint magával az eredeti dologgal”.
A riport szerint ez a fajta rajongói kultúra már átlépte a YouTube határait: „a rajongás már nemcsak reagál a popkultúrára, hanem egyre inkább elsődleges formálója lesz”, és „azok a brandek, amelyek nem reagálnak erre a rajongók rendszeres bevonásával, le fognak maradni”. A Music Ally szerint ez fontos belátás az egyre inkább a superfanekre fókuszáló zeneipar számára is: nem szabad megelégedni azzal, hogy megpróbálunk nekik eladni minél több dolgot.
Categories: Hírek
Leave a Reply