A Variety tanulságos cikket írt arról, hogy „miért olyan zseniális Sabrina Carpenter Short n’ Sweet albumának felvezető kampánya” – illetve ennek kapcsán arról is olvasható egy megfejtés, hogy hogyan viszonyulnak a saját imidzsükhoz a legújabb sztárok a zenei és a filmes világban.
A most 25 éves Sabrina Carpenter egyébként nem új előadó: a Disney Channel egy sorozatába került be tinédzserként, és több albumot is kiadott a 2010-es évek közepétől kezdve, de ezek nem arattak komoly kereskedelmi sikert. A 2022-es Emails I Can’t Send című lemeze már a 23. helyig jutott a Billboard albumlistáján, két slágert eredményezett, valamint előzenekari pozíciót Taylor Swift Eras turnéjának több latin-amerikai, ausztrál és szingapúri állomásán. Az idén tavasszal megjelent Espresso című dala ugyan a Billboard listán csak a 3. helyig jutott, sokan mégis ezt tartják az idei nyár meghatározó amerikai slágerének. Folytatása, a Please Please Please már első helyig jutott. Az augusztusra várható albumot már most nagy várakozás előzi meg.
A Variety szerzője szerint ugyan erősek és hatásosak Carpenter dalai, de tudjuk, hogy ez nem elég az áttöréshez. Sabrina Carpenter titka az, hogy kialakított egy perszónát, nyilvános személyiséget, és ettől nem tér el. Jellemzője az a fajta humor, ami bátran vállalja a különcséget, és azt is bírja, ha rajta nevetnek – olyannyira, hogy a közismerten alacsony, 150 centis énekesnő marketingcsapata a New York-i Times Square-re olyan óriásplakátokat helyezett ki, amikre a magasságával poénkodó tweeteket nagyítottak ki. A lemez címe is az lesz, hogy Short n’ Sweet.
Jellemző még Carpenterre egyfajta kikacsintósan pikáns humor is. Nonsense című slágerét az Eras Touron úgy adta elő, hogy a legvégére mindig egy, az adott helyszínhez kötődő sorokat írt. Buenos Airesben például ezeket: „When I’m in the bedroom I feel sexy / He’s having a ball, he call me Messi / Argentina, will you be my bestie?” Ez a megoldás nyilvánvalóan különösen alkalmas arra, hogy a helyi közönséget bevonja, és a turné minden állomását egyedi eseménnyé teszi.
A Variety cikke szerint „manapság nehéz jól eltalálni az albumfelvezető kampányt bárkinek, aki kevésbé híres, mint Taylor Swift – mármint az összes többi zenésznek”. Egészen eltérő próbálkozások vannak: Dua Lipa például tartalmak (single-ök, fellépések) egész sorával vezette fel Radical Optimism című lemezét, ami mégis kereskedelmi csalódást okozott; Billie Eilish viszont egyáltalán nem adott ki különálló dalokat a Hit Me Hard and Soft megjelenése előtt. (Ez számos országban 1. helyre került, az Egyesült Államokban Taylor Swiftet nem tudta kiszorítani onnan.) Ebben a kontextusban kell értékelni Sabrina Carpenter nyilvános szerepléseinek „átfogó kohézióját” – írja a lap.
Azonban nemcsak tudatos imidzsépítésről van szó, hanem arról is, hogy a sztárok legújabb generációja – a popzenében Carpenter mellett Chappell Roan, a filmsztárok között pedig g Glen Powell, Sydney Sweeney, Ayo Edebiri, Barry Keoghan – „úgy rendkívül imidzstudatos, hogy közben nem tűnik hiúnak. Tisztában vannak azzal, hogy milyennek látja őket a világ, és ezt arra használják, hogy folyamatosan ki is lépjenek az imidzs mögül, emlékeztetve minket arra, hogy ez az egész nem olyan komoly. Úgy tűnik, hogy ez most domináns hozzáállás lett a kultúrában” – írja a Variety szerzője. Sabrina Carpenter komolyan veszi a dalírást és az éneklést, de vigyáz arra, hogy emellett mindig szórakoztató is maradjon. Kampánya hatásos – de nincsen „kampányíze”.
Categories: Hírek
Leave a Reply