Szerzők, figyelem! Így növelhetitek online bevételeiteket…
Az Artisjus egy szerzői közös jogkezelő szervezet, ami Titeket szerzőként a közös jogkezelési törvény alapján képvisel. Az Artisjus szerzői jogdíjat szed be a részetekre nemcsak a koncertek, vagy tévés, rádiós játszások után, hanem az olyan streaming szolgáltatóktól, videómegosztóktól, és közösségi média felületektől is, mint a Spotify, Youtube, Instagram, Facebook.
Hogyan juthattok hozzá ezekhez a pénzekhez?
1. Regisztráljátok zenéiteket az Artisjusnál!
Lehetőleg még az előtt, hogy megjelenne az interneten! Az online világban a „clean claim” szabály működik, csak olyan dalok szerzői jogdíját lehet beszedni, amelyek regisztrálva vannak. Az első lépés szerzőként regisztrálni magatokat az Artisjusnál, ezután a dalaitokat a legegyszerűbben a Szerzői Információs Rendszerben (SZIR) tudjátok „műbejelenteni”.

2. Kérjétek el a digitális terjesztőtől vagy hangfelvétel-kiadótól az ISRC kódokat…
… és adjátok meg a SZIR-ben a művek adatlapjain! Akár Ti magatok juttatjátok el a streaming szolgáltatókhoz a zenéiteket egy digitális terjesztőn keresztül, akár a kiadótok intézi mindezt, a lényeg, hogy kérjétek el tőlük a dalaitok ISRC kódjait! Az online világban a hangfelvételek azonosítókódjai segítségével lehet beazonosítani a dalok szerzőit és jogdíjait is – ezért ezekre az azonosítókódokra mindenképp szükség van.
3. Minél több online felületre jussatok el profi digitális zeneterjesztő által!
Ne elégedjetek meg azzal, ha a zenéitek kikerülnek a Spotify-ra. A digitális terjesztőtökkel szerződjetek a dalaitok továbbterjesztésére a lehető legtöbb platformra! Kerüljenek be dalaitok a Youtube vagy a Meta (Facebook, Instagram) zenetárába is – így a felhasználók által készített tartalmakban (user generated contentekben) is megjelenhet, és jogdíjat termelhet a zenétek! Például a saját zenekari/előadói Youtube-csatornátokon.
Az online szerzői jogdíj nem összetévesztendő a digitális zeneterjesztőktől, hangfelvétel-kiadóktól származó hangfelvétel- vagy előadói jogdíjakkal, influencer-ügynökségektől vagy online platformokról származó reklámbevétellel, vagy bármilyen egyéb online tartalomkészítésért járó jövedelemmel. Az online szerzői jogdíj ezeken felül jár, és a zenei művek szerzőit illeti.
🤓 Még, még, még, ennyi nem elég? Az online szerzői jogdíjakkal kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket itt foglaltuk össze.
Categories: Artisjus
Leave a Reply