Dalokat írtok? Így kereshettek több pénzt a zenétekkel online! 

Szerzők, figyelem! Így növelhetitek online bevételeiteket… 

Az Artisjus egy szerzői közös jogkezelő szervezet, ami Titeket szerzőként a közös jogkezelési törvény alapján képvisel. Az Artisjus szerzői jogdíjat szed be a részetekre nemcsak a koncertek, vagy tévés, rádiós játszások után, hanem az olyan streaming szolgáltatóktól, videómegosztóktól, és közösségi média felületektől is, mint a Spotify, Youtube, Instagram, Facebook.

Hogyan juthattok hozzá ezekhez a pénzekhez? 

1.      Regisztráljátok zenéiteket az Artisjusnál! 

Lehetőleg még az előtt, hogy megjelenne az interneten! Az online világban a „clean claim” szabály működik, csak olyan dalok szerzői jogdíját lehet beszedni, amelyek regisztrálva vannak. Az első lépés szerzőként regisztrálni magatokat az Artisjusnál, ezután a dalaitokat a legegyszerűbben a Szerzői Információs Rendszerben (SZIR) tudjátok műbejelenteni.   

2.      Kérjétek el a digitális terjesztőtől vagy hangfelvétel-kiadótól az ISRC kódokat… 

… és adjátok meg a SZIR-ben a művek adatlapjain! Akár Ti magatok juttatjátok el a streaming szolgáltatókhoz a zenéiteket egy digitális terjesztőn keresztül, akár a kiadótok intézi mindezt, a lényeg, hogy kérjétek el tőlük a dalaitok ISRC kódjait! Az online világban a hangfelvételek azonosítókódjai segítségével lehet beazonosítani a dalok szerzőit és jogdíjait is – ezért ezekre az azonosítókódokra mindenképp szükség van. 

3.      Minél több online felületre jussatok el profi digitális zeneterjesztő által! 

Ne elégedjetek meg azzal, ha a zenéitek kikerülnek a Spotify-ra. A digitális terjesztőtökkel szerződjetek a dalaitok továbbterjesztésére a lehető legtöbb platformra! Kerüljenek be dalaitok a Youtube vagy a Meta (Facebook, Instagram) zenetárába is – így a felhasználók által készített tartalmakban (user generated contentekben) is megjelenhet, és jogdíjat termelhet a zenétek! Például a saját zenekari/előadói Youtube-csatornátokon. 

Az online szerzői jogdíj nem összetévesztendő a digitális zeneterjesztőktől, hangfelvétel-kiadóktól származó hangfelvétel- vagy előadói jogdíjakkal, influencer-ügynökségektől vagy online platformokról származó reklámbevétellel, vagy bármilyen egyéb online tartalomkészítésért járó jövedelemmel. Az online szerzői jogdíj ezeken felül jár, és a zenei művek szerzőit illeti. 

🤓 Még, még, még, ennyi nem elég? Az online szerzői jogdíjakkal kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket itt foglaltuk össze.



Categories: Artisjus

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .