Közösségek, rajongói ajándékok, kisebb alkotók hájpolása: ez várható a YouTube-on

A YouTube számos újítást jelentett be, amik a közeljövőben érkeznek a platformra. A Music Ally ezek közül kiemeli azokat, amik a zeneipar számára a legfontosabbak lehetnek.

A Communities a Discordra hasonlító közösségi, chatelős felület lesz. A legfontosabb különbség a videók alatti kommentekhez képest, hogy ez nem kötődik egy-egy videóhoz, hanem az adott csatornához egyetlen közösség tartozik majd. A hivatalos ismertető azt írja, hogy mind az alkotók, mind a rajongók a „mélyebb kapcsolat” lehetőségét keresik, és mivel a tartalmak már amúgy is a YouTube-on vannak, a platformban „megvan a potenciál, hogy a mélyebbre menő beszélgetések helyszíne legyen”.

A YouTube szerint azzal, hogy a közösségi aktivitás ezután nem feltétlenül kötődik majd a legújabb videókhoz, csökkenhet majd a nyomás az alkotókon, hogy mindig újabb videók gyártásával tartsák aktívan a köréjük szerveződött közösséget.

A YouTube már tesztelte ezt a funkciót, és a tapasztalatok szerint a közösségi felületeken a „korábban passzív nézők aktívak lesznek”, pl. a főzéssel kapcsolatos csatornák közösségeiben a felhasználók fotókat osztanak meg az általuk elkészített receptekről. Idén még csak kiválasztott csatornákon lesz elérhető ez a funkció, 2025 elején fogják majd szélesebb körben elérhetővé tenni.

Szintén fontos lehet a zenészek számára, hogy az élő bejelentkezések alatt a nézők rajongók „ajándékokat” küldhetnek majd a csatorna tulajdonosának. Első körben az Egyesült Államokban vezetik majd be ezt a monetizálási lehetőséget, amihez hasonló a Twitchen és a TikTokon is működik.

Érdekes újítás lesz a Hype gomb, ami azt hivatott segíteni, hogy a kisebb alkotók nagyobb közönséget érjenek el. A kevesebb mint félmillió feliratkozóval rendelkező csatornák új (legfeljebb egyhetes) videóit lehet majd „hájpolni”, ami túlmegy az egyszerű lájkon: a „leghájpoltabb” videókból százas lista készül majd, országokra lebontva. Egyelőre egy felhasználó heti három videót tolhat így meg, de tervezik, hogy a jövőben plusz hájpolási lehetőségeket lehet majd vásárolni, ami plusz bevétel lehet az alkotóknák.

A kategórián belül ráadásul a kisebb eléréssel rendelkező alkotóknál többet ér majd egy-egy Hype, hogy segítsék a csatornák beindulását. A fejlesztés mögötti elgondolás a részletes ismertető szerint az volt, hogy egy nemzetközi felmérésben a megkérdezettek 75%-a mondta, hogy „szeretné segíteni a kis és közepes alkotók csatornáinak növekedését”.

Több mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztést is bemutatott a YouTube: az MI a Shortsra videós háttereket készít, ötleteket ad feldolgozható témákra, thumbnailekre stb. Ezek közvetlenül nem kapcsolódnak a zenéhez, azt viszont fontos megjegyezni, hogy az MI által létrehozott tartalmak vízjelezve lesznek, és a platform jelzi majd a nézőknek, ha egy tartalom MI-generált. A fejlesztések célja, hogy „segítse, ne pedig leváltsa a kreativitást”.

Szintén a mesterséges intelligencia segíti majd a több nyelvű, automatikus szinkronizálást. Egyelőre csak kiválasztott alkotóknál tesztelik azt a megoldást, ami az eredeti hangsávból megőrzi az intonáció jellegzetességeit és a beszédet körülvevő hangokat is, így még természetesebb lesz a végeredmény.



Categories: Hírek

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .