A TikTok saját stream szolgáltatása öt országban volt elérhető: Indonézia, Brazília, Ausztrália, Szingapúr, Mexikó. November végén azonban bezárják a TikTok Musicot. A hivatalos indoklás szerint azért, mert a cég inkább az „Add to Music App” szolgáltatásra kíván koncentrálni, amivel az adott videóban megszólaló zenét a könyvtárunkhoz adhatjuk egy általunk megjelölt stream szolgáltatónál. Egyelőre csak a Spotify, az Apple Music és az Amazon Music a TikTok partnere, de a Music Business Worldwide forrásai szerint sok más szolgáltatóval is tárgyalnak.
A TikTok – először Resso névre hallgató – saját stream szolgáltatása nem igazán tudott beindulni, pedig sokan gondolták azt, hogy a videómegosztó rendkívüli népszerűségét kihasználva tarolni fog majd, főleg a Z generációnál; több spekuláció potenciális „Spotify killer”-nek látta.
Azonban több major kiadóval folytatott jogosítási viták mellett az lehetett a fő probléma, hogy – a 2022 végén megjelent értesülések szerint – nagyon kevés felhasználót sikerült az előfizetésre rávenni. A Resso / TikTok Music 2023-ban (több más szolgáltatóhoz hasonlóan) felszámolta az ingyenes zenehallgatás lehetőségét, csak próbaidőt kínált.
A bezárás legfőbb nyertese a Spotify lehet a Deutsche Bank a Music Business Worldwide-on idézett gyorselemzése szerint. Az öt országban összeszedett, a becslések szerint kb. 2-2,5 millió TikTok Music-előfizető nagy része feltehetően hozzájuk megy majd át. Áttételes nyereség minden szolgáltató számára, hogy elhárult az a veszély, hogy „az agresszív árazásáról ismert TikTok” felborítja a nagyobb piacokon kialakult erőviszonyokat.
A hír hatására emelkedett is a Spotify-részvények ára. A cég a tőzsdére lépése óta most a legerősebb, ami persze nemcsak a TikTok Music bezárásának, hanem a versenytársakhoz képest mutatott jobb teljesítményének is köszönhető.
Categories: Hírek