A Universal és az Amazon új megállapodása már a „streaming 2.0” jegyében született

A Universal Music Group vezetői szeptemberben vezették be a streaming 2.0 fogalmát – pontosabban, ahogy arról részletesen itt írtunk, a zeneiparban már korábban tárgyalt témákat, megközelítéseket fogtak össze egyetlen koncepcióban. A lényeg az, hogy a korábbi, az előfizetők számának növelésére koncentráló korszak után eljött az idő arra, hogy az egyes előfizetők „értéke”, vagyis az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel (ARPU) is növekedjen.

A fogalom most újra előkerült, mégpedig a UMG és az Amazon közötti új megállapodásról szóló sajtóközleményben. A Universal vázolt stratégiájának megfelelően a két cég különféle fejlesztésekben működik majd együtt. Ezek közé tartoznak „az előadók és a rajongók közötti autentikus kapcsolatot új szintre emelő exkluzív tartalmak”. A UMG közreműködik az Amazon olyan fejlesztéseiben, mint az audiovizuális programok, livestreamek és a hangoskönyvek. Utóbbiak egyébként nemrég lettek elérhetők az Amazon Music Unlimited előfizetők számára.

A Universal vezetői ősszel fogyasztói szegmensek kialakításáról beszéltek (szemben „a mindenki számára ugyanazért az árért elérhető ugyanolyan katalógus” elvével), aminek feltehetően lényeges része a legnagyobb rajongók számára plusz tartalmakat kínáló, drágább előfizetés. A sajtóközleményben nem esik szó arról, hogy az említett fejlesztéseket ezen a módon fogják-e kínálni majd az Amazon Musicon.

A megállapodás emellett kiterjed a csalások és – ahogy a közlemény fogalmaz – „mesterséges intelligenciával törvénytelenül generált tartalmak” elleni küzdelemre is.



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.