2006-os alapítása először lett nyereséges a Spotify. A cég 2024-es éves nettó nyeresége 1,138 mililárd dollár volt, míg 2023-ban még 505 millió dollár volt a veszteségük. 2024-ben 10 milliárd euró jogdíjat fizettek ki összesen a jogtulajdonosoknak. Az évet 675 millió felhasználóval zárták, ebből 263 millió előfizető. Mindegyik adat meghaladta az előzetes piaci várakozásokat. A nyereség eléréséhez hozzájárultak a költségek lefaragásai is, aminek része volt, hogy az évben a Spotify alkalmazottainak 20%-át elküldte.
A Yahoo közli a cégvezetés a befektetőkkel folytatott teljes beszélgetését, a Music Business Worldwide pedig ennek kivonatát. Daniel Ek alapító többek között ezt mondta: „Ha a lényegre akarom egyszerűsíteni, akkor az az, hogy ha elérjük a megfelelő méretet, akkor lesz jó a haszonkulcsunk és a profitunk. Így a cég működésének első 16 évét ennek a méretnek az elérésére fordítottuk, a nyereségességgel nem törődve. Azt szoktam mondani ebben az időszakban, hogy nagyszerű termékünk van, de ez nem feltétlenül jelenti, hogy nagyszerűen teljesítünk anyagilag. De a költségek lefaragásával, a monetizáció javításával most bebizonyítottuk, hogy üzletként is nagyszerűek vagyunk. Ez jórészt annak a méretnek köszönhető, amit elértünk, mert a platform vállalkozások esetén ez hozza magával a profitot.” Hozzátette azt is, hogy ez a zenei partnereknek is jó, mert bár sok elemző azt gondolja, hogy a Spotify és a kiadók ellenérdekelt felek, szerinte win-win dinamika jellemzi a kapcsolatukat.
A várakozásokat meghaladó eredmények hatására a Spotify-részvények ára 13%-ot emelkedett, amivel a cég piaci értéke elérte a 124 millárd dollárt. Mint a Music Business Worldwide megjegyzi, ez magasabb, mint a három major kiadó piaci értéke összesítve.
A Spotify negyedik negyedéves üzleti eredményeit itt lehet részletesen megismerni.
Categories: Hírek