A YouTube Music elérte a 125 millió előfizetőt, ami már közelíti a Spotify előfizetőinek felét

A YouTube Music bejelentette, hogy elérték a 125 millió előfizetőt – a Spotify-nak 2024 végén volt 263 millió előfizetője (és összesen 675 millió havi aktív felhasználója).

Az is tudható, hogy a leggyorsabb ütemben ütemben a YouTube Music növekszik a stream platformok között. A Music Business Worldwide felidézi az adatokat: a YouTube Music egy év alatt növelte az előfizetők számát 100-ról 125 millióra; a Spotify 12 hónap alatt 27 millió új felhasználót nyert meg, de jóval magasabbról indulva.

A mérföldkő elérését bejelentő blogposztban Lyor Cohen, a YouTube zenei vezetője azt írta, hogy „amikor elindultunk, sokan kinevettek minket és lehetetlennek tartották” ennek a célnak az elérését. Szerinte a YouTube jó úton halad afelé, hogy „a zeneipar bevételeinek első számú forrása legyen”.

Az új előfizetők megszerzésére egy új megoldást is bevezettek: a Premium Lite előfizetés az Egyesült Államokban havi 13,99 dollár helyett 7,99 dollárba kerül, cserébe a legtöbb videó mellé nem kerül reklám – viszont a zenei videók mellé igen. A tesztelés azt mutatta, hogy a Premium Lite-ot kipróbáló felhasználók közül többen tértek át a teljes értékű előfizetésre, mint ahányan a normál Premium helyett az olcsóbb verziót választották. Az USA után hamarosan Németországban, Thaiföldön és Ausztráliában is elérhető lesz az új csomag; további kiterjesztéséről nem közöltek információkat.

Lyor Cohen egyébként „a zenei videók újjászületését” vízionálja posztjában. Mint írja, ma ezek „nem arról szólnak, hogy ki tudja a legtöbbet költeni a produkcióra, hanem arról, hogy ki tud olyan autentikus tartalmat megosztani, amit a rajongóknak muszáj látniuk.” A klipek készítését a Google által fejlesztett legújabb MI-modell is segíti.

A YouTube számára most nagyon fontos a televíziók meghódítása; Cohen idézi azt a statisztikát, hogy már két éve a YouTube az első számú videostream platform az Egyesült Államokban az itt töltött időt tekintve, és napi egymilliárd órát tévékészüléken nézik. Ez a zeneipar számára is fontos lehet, amennyiben érdemes nagy képernyőn is érvényesülő prémium tartalmat is előállítani. Mint Cohen írja, a Coachella fesztivál élő közvetíttését már a nézők több mint fele tévéképernyőn követte.



Categories: Hírek

Tags: