500 milliárd forintot költenek a rajongók az Oasis összeállására, ennek 22%-a a jegy

A Barclays megrendelésére készült a Wonderwallets fantázianevű felmérés arról, hogy mekkora lesz az Oasis visszatérő koncertjeihez kapcsolódó összes fogyasztói pénzköltés. A 2000 fős reprezentatív felmérés 1,06 millárd fontra, vagyis kb. 500 milliárd forintra becsülte ezt.

A felmérés szerint az egy koncertlátogatóra eső átlagos költés 766 font lesz (kb. 370 ezer forint), és majdnem 1,4 millió nézője lesz a 17 koncertnek összesítve. Meg kell jegyezni, hogy a medián költés 464 font (222 ezer forint), vagyis a rajongók kisebbségének extrém magas költései húzzák felfelé az átlagot.

A 766 fontos átlagból 171 font (82 ezer forint) a jegy, vagyis kicsivel több mint a teljes összeg 22%-a. A második legnagyobb tétel a szállás (átlagban 108 font), ezután jön az utazás (73 font) és a koncert előtti étel- és italfogyasztás (75 font). A megkérdezettek kétharmada úgy tervezi, hogy a nosztalgiaturnéhoz illő ruhát vagy kiegészítőt fog vásárolni (átlagos érték 74 font). A rajongók átlag 60 fontra tervezik a hivatalos merch termékekre költendő pénzt. Van, aki még az alkalomra illő frizurát is tervez csináltatni.

Ezek komoly összegek, és a megkérdezettek majdnem kétharmada (64%) mondta, hogy többet költött az Oasis-összeállásra, mint tervezte, de egyben azt is gondolják, hogy megérte. Mi több, 24%-uk akár többet is költött volna, jobb helyekre vagy VIP csomagokra.

A Barclays jelentése egyértelműen az „élménygazdaság” térnyerésének bizonyítékát látja ezekben az összegekben, ami azt jelenti, hogy a fogyasztói költésekben az élmények egyre nagyobb teret kapnak a fizikai javakhoz képest. „Megállapíthatjuk, hogy nem pusztán egy trendről van szó, hanem alapvető elmozdulást láthatunk abban, ahogy a fogyasztók meghatározzák a pénzügyi prioritásaikat” – idézi a közlemény a Barclays egyik vezetőjét. Ezt igazolja az is, hogy egy felmérés szerint a britek negyede idén nyáron többet tervez költeni élményekre, rendezvényeken való részvételre, mint tavaly.

A Wonderwallets felmérés arra is rákérdezett, hogy ezeket az élményeket hogyan fogják megosztani a koncertlátogatók. Majdnem a negyedük tervez a rajongók által szervezett találkozókra elmenni, és kb. ennyien tervezik a TikTokon megosztani az élményeiket. Ötödük azt tervezi, hogy – a kilencvenesévek-nosztalgiával összhangban – nem fogja használni a telefonját a koncerten, 45% viszont azt mondta, hogy fog posztolni a koncertről; érdekes módon ezt nagyobb arányban mondták az idősebbek (a 35-54 évesek majdnem fele).

Taylor Swift tavalyi turnéjának brit állomásain egyébként az egy főre eső összesített költés még magasabb volt, 848 font fejenként, de az csak 15 állomás volt. A Barclays egyébként figyelmeztet arra, hogy az egymilliárd font nem biztos, hogy egy az egyben lefordítható a brit nemzetgazdaság bevételének növekedésére, mert lehetséges, hogy a rajongók más dolgokra kevesebbet költenek, mint egyébként tették volna.



Categories: Hírek