Site icon

A német piacon egyre többet költenek zenére, koncertekre és fizikai kiadványokra is

A Hamburgi Egyetem egy hároméves, nagy kutatást végzett a németek zenefogyasztási szokásairól. Arra az eredményre jutottak, hogy egyre nő a fogyasztók hajlandósága arra, hogy pénzt áldozzanak a zenére. A stream előfizetők száma 26%-kal nőtt egy év alatt, valamint – ez jóval meglepőbb – 4% mondta, hogy többet költene fizikai kiadványokra, és 12%-kal többen fizetnének letöltésekért. Az élőzenére való költési hajlandóság 9% nőtt egy év alatt. (A globális trend éppen fordítottja a németnek: a letöltések még gyorsabban esnek vissza, mint a fizikai eladások.)

A kutatás több zeneipari szervezet megbízásából készült. Ezek közül a BVMI vezetője úgy kommentálta az eredményeket, hogy azok “igazolják a zeneipar stratégiáját, hogy a zenét minden formátumban és minden csatornán elérhetővé teszik, mert a rajongók ezt meghálálják”.

A fenti adatok mellett még az olvasható a Billboard összefoglalójában, hogy azok, akik zenei háttérrel rendelkeznek, az átlagnál többet költenek, viszont kevésbé mainstream zenére, és aktívan keresik az újdonságokat.

Exit mobile version