Szólhat a stream játék közben

A többek között a Playstation játékkonzolokat is gyártó Sony és a Spotify együttműködési megállapodása azért fontos, mert ezzel egy újabb, korábban e szempontból nem jól teljesítő területre nyomulhat be a streamelt zene.

A Sony korábban is működtetett egy előfizetős szolgáltatást, Music Unlimited néven, ez azonban csak 19 országban volt elérhető, és katalógusa is korlátozott volt (bár ez viszonylagos: 22 millió számból állt). Mint a Forbes emlékeztet, a szolgáltatás 2010-es indulásakor a Sony – mármint kiadói szerepben – azt is mondta, hogy ha olyan sikert ér el, amilyenre számítanak, akkor lehet, hogy az iTunesról visszavonják a katalógusukat, mert az Apple “zsarolja” a tartalomelőállítókat. Ez nem történt meg, a Music Unlimited nem aratott sikert. Mint a CNet írja, a kifejezetten a streamre fókuszáló cégekkel szemben sorra elbuktak a hardvergyártók által adott, saját fejlesztésű zeneszolgáltatások, és most erre a sorsa jutott a Sony próbálkozása is. Nem sikerült kihasználni, hogy a cég egyszerre hardvergyártó és tartalomelőállító, -terjesztő. “Ez jól mutatja, mennyire kemény a verseny a zenei piacon” – írja a lap.

A Music Unlimitedet leváltó Playstation Unlimited tavasszal indul 41 országban, köztük Magyarországon is, első körben a PS3 és PS4 játékkonzolokon, valamint az Xperia okostelefonokon és táblagépeken. A Playstation Networkre bejelentkezett 64 millió felhasználó játék közben, háttérzeneként is hallgathatja a Spotify 30 milliós katalógusát, playlistjeit. (Azt persze nem tudni, hogy a játékosok között hányan voltak eleve Spotify-felhasználók.)

Elérhető lesz az ingyenes, reklámokkal megszakítottt zenehallgatás, és persze a prémium, előfizetős szolgáltatás is. Azt nem tudni, hogy utóbbiért a Spotify rendes árait kell-e fizetni, vagy esetleg kevesebbet (mint ahogy a Music Unlimited is olcsóbb volt a megszokott piaci átlagnál). “Bár sokan ‘multimédiás szórakoztató eszközként’ reklámozzák a játékkonzolokat, eddig megoldhatatlan feladványnak bizonyult a játékosokat rávenni arra, hogy zenei szolgáltatásra fizessenek elő” – írja a Music Ally cikke, amely szerint a fő kérdés itt is az, hogy megfelelő arányban térnek-e át az ingyenesről a prémiumra a játékosok.

A Spotify tehát megpróbálkozhat egy olyan piacon, amely ugyan kevesebb figyelmet kap a zeneiparban, mint mondjuk az okostelefonok, de ettől még igen jelentős. A Sony számára pedig többek között azért is fontos ez a megállapodás, mert a folyamatos Playstation – Xbox versenyben most kapott néhány pontot.



Categories: Hírek

Tags: , , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading