A Deezer 26 millió számot törölt, hogy javítsa a felhasználói élményt

A Deezer a Universal által kezdeményezett művészközpontú felosztás őszi bevezetésekor már jelezte, hogy demonetizálja és lecseréli a nem-zenei tartalmakat, zajokat. A szolgáltató vezérigazgatója most a Music Business Worldwide-nak elmondta, hogy szeptember óta 26 millió számot töröltek a katalógusukból: “zajokat, egyetlen szám ismétléséből álló albumokat (mono-track albums), nem létező művészeket (fake artists) és olyan számokat, amiket az elmúlt 12 hónapban egyszer sem hallgattak meg”.

Az MBW idézi a vezérigazgató, Jeronimo Folgueira több nyilatkozatát is arról, hogy a platformokat elárasztó rengeteg audiotartalom (nem feltétlenül zene) egy része teljesen “haszontalan” a felhasználók számára, viszont annyi keletkezik ezekből, hogy az már rontja a felhasználói élményt. “Az embereknek valójában azok a zenék fontosak, amiket olyan művészek alkottak, akiket szeretnek – amik jelentenek számukra valamit. Ez a kapcsolat egy valódi emberrel rendkívül fontos.”

Folgueira korábban aggódott amiatt, hogy a széles körben hozzáférhető generatív MI-alkalmazások csak tovább rontják a helyzetet, de most elismerte, hogy az ezekkel írt, a Deezerre feltöltött zenék mennyisége elmaradt a várakozásoktól. Ugyanakkor így is napi átlag több mint 100 ezer új szám kerül be a szolgáltató katalógusába.

A Deezer vezetője azt is elmondta, hogy a terjesztőkre vonatkozó szabályokon is szigorítottak a “haszontalan tartalmak” csökkentése érdekében. De a legfontosabb szerinte az, hogy az ilyenek előállítása ne érje meg, vagyis a gazdasági ösztönzőket kell felszámolni.

A Music Ally megjegyzi, hogy a törlések átláthatóságával kapcsolatban felmerülhetnek kérdések: hogyan döntöttek arról, hogy mely számokat távolítják el (például hogy ki “nem létező művész”), és az érintettek valamiképpen tiltakozhatnak-e a törlés ellen?



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading