A Deezer 26 millió számot törölt, hogy javítsa a felhasználói élményt

A Deezer a Universal által kezdeményezett művészközpontú felosztás őszi bevezetésekor már jelezte, hogy demonetizálja és lecseréli a nem-zenei tartalmakat, zajokat. A szolgáltató vezérigazgatója most a Music Business Worldwide-nak elmondta, hogy szeptember óta 26 millió számot töröltek a katalógusukból: „zajokat, egyetlen szám ismétléséből álló albumokat (mono-track albums), nem létező művészeket (fake artists) és olyan számokat, amiket az elmúlt 12 hónapban egyszer sem hallgattak meg”.

Az MBW idézi a vezérigazgató, Jeronimo Folgueira több nyilatkozatát is arról, hogy a platformokat elárasztó rengeteg audiotartalom (nem feltétlenül zene) egy része teljesen „haszontalan” a felhasználók számára, viszont annyi keletkezik ezekből, hogy az már rontja a felhasználói élményt. „Az embereknek valójában azok a zenék fontosak, amiket olyan művészek alkottak, akiket szeretnek – amik jelentenek számukra valamit. Ez a kapcsolat egy valódi emberrel rendkívül fontos.”

Folgueira korábban aggódott amiatt, hogy a széles körben hozzáférhető generatív MI-alkalmazások csak tovább rontják a helyzetet, de most elismerte, hogy az ezekkel írt, a Deezerre feltöltött zenék mennyisége elmaradt a várakozásoktól. Ugyanakkor így is napi átlag több mint 100 ezer új szám kerül be a szolgáltató katalógusába.

A Deezer vezetője azt is elmondta, hogy a terjesztőkre vonatkozó szabályokon is szigorítottak a „haszontalan tartalmak” csökkentése érdekében. De a legfontosabb szerinte az, hogy az ilyenek előállítása ne érje meg, vagyis a gazdasági ösztönzőket kell felszámolni.

A Music Ally megjegyzi, hogy a törlések átláthatóságával kapcsolatban felmerülhetnek kérdések: hogyan döntöttek arról, hogy mely számokat távolítják el (például hogy ki „nem létező művész”), és az érintettek valamiképpen tiltakozhatnak-e a törlés ellen?



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.