Hol vannak a rajongóim, akik csak a fellépésemre várnak?

A Bandsintown oldalt a zenerajongók kedvenceik turnéjának követésére használhatják: ha “követnek” (track) egy előadót, akkor a rendszer értesítést küld nekik, ha az feléjük jár, és jelezhetik, hogy elmennek a koncertre (bár ez olyan, mint a Facebookon: valójában aztán vagy elmennek, vagy sem). Az oldalnak 15 millió felhasználója van, és kb. negyedmillió zenész van fent rajta.

Utóbbiak mostantól a Bandsintown Manager app segítségével hozzáférhetnek a rajongóikról szóló statisztikákhoz (feltéve, ha legalább száz rajongójuk van az oldalon). Láthatják, hogy melyik városban hányan jelölték be őket, illetve azokat, akik “hasonló zenét” játszanak; ha van koncertjük, akkor azt is megnézhetik, hogy az összes helyi rajongó közül hányan jelezték, hogy elmennek rá. A követők számának időbeli változását is követhetik.

bandsintown

Természetesen egy olyan kis országban, mint Magyarország, ahol a turnézó zenekarok és/vagy menedzsmentjeik igen hamar kiismerik az összes lehetőségeiket, nem olyan nagy ennek a jelentősége, mint egy beláthatatlanul nagy piacon, ahol az adatokat jól használva csökkenthető a nem eladott jegyek száma. A Billboardnak a Bandsintown elnöke azt nyilatkozta, hogy az összes koncertjegyek 40 százalékát nem értékesítik; a nagy jegyárusító Ticketmaster is hasonló számot emleget már évek óta.

A hír azért is érdekes, mert jól mutat egy évek óta elindult zeneipari trendet. Mint a Billboard írja, a Bandsintown lépése összhangban van azzal, hogy egyre több digitális szolgáltatás bocsát részletes statisztikákat a zenészek, kiadók, jogtulajdonosok részére.

A magyar előadókat is követik azért a Bandsintownon. Néhány szám: Tankcsapda 6039, Irie Maffia 5815, Brains 5272, Péterfy Bori & Love Band 3701, Ákos 3534, Lord 3520, PASO 3085, Firkin 2122, Caramel 1633, Kállay-Saunders András 1096 stb. A Facebook-lájkokhoz képest ezek elenyésző számok, másfelől viszont a Bandsintownra bejelentkezett rajongók biztosan értesítést kapnak egy-egy koncertről, míg a Facebookon komoly pénzeket kell hirdetésre szánni, és még ekkor sem lehetünk biztosak abban, hogy mindenkit elértünk.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading