Bat For Lashes újra húszévesnek érzi magát a Patreonon

Natasha Khan, aki Bat For Lashes néven vált ismertté (2013-ban a Szigeten is járt), a Guardienben írta meg, miért csatlakozott a Patreonhoz.

Az énekes-dalszerző-multiinstrumentalista négy albumot jelentetett meg major kiadónál. Mint írja, az EMI-hoz azok szerződtették, akik korábban Kate Busht és a Radioheadet (valójában az azóta már a Warner Music Grouphoz tartozó Parlophone-nál volt), de miután ők távoztak a cégtől, úgy érezte, hogy “inkább csak elviseltek, mintsem támogattak volna” – azzal együtt, hogy három albuma került a top 10-be és több díjat kapott, valamint rengeteg jelölést.

Nemcsak a nagykiadós kötöttségektől való szabadulás motiválta abban, hogy a közösségi finanszírozást válassza, hanem általában a kreativitás korlátlansága. Natasha Khan szerint a kreativitás törékeny dolog, és az album-turné ciklusok azt jelentik, hogy “az alkotó szellem egy-egy kitörése után hosszú szünetek következnek”, amikor a kreativitás jórészt “partvonalra kerül”. A Patreonon viszont azt és akkor jelentet meg, amit és amikor akar, amolyan kurátorként megalkotva a saját univerzumát.

Továbbra is tervez azért albumokat és turnékat, de most úgy érzi magát, “mint mikor húszéves voltam, bölcsődében dolgoztam, és elhatároztam, hogy minden hónapban fogok koncertezni, amíg fel nem figyelnek rám. A Patreon annyira családias, punk és DIY, mint mikor a saját készítésű fanzine-edet vagy CD-det árulod, mert közvetlen kapcsolatban vagy a rajongóiddal.” (Mint megjegyzi, ezt a közvetlen kapcsolatot már nem találja meg az “elmocsarasodott” közösségi oldalakon.)

Kitér arra is, hogy “manapság néha úgy érzem, szem elől tévesztjük azt, hogy milyen értékes dolog is a zene”. Szokott olyan üzeneteket kapni a rajongóitól, amelyekben leírják, életük milyen mélypontjain lendítette át őket a zenéjével, ami arra emlékezteti, amikor ő egyfolytában Nirvanát hallgatott, miután apja otthagyta a családot. Az emberek szerinte értékelik a kedvenc zenészeiket, de nem “nem rajtuk múlik, hogy a Spotify mennyit fizet a művészeknek”.

A Patreon modelljéről többször írtunk, például Amanda Palmer példáján keresztül itt.



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading