1000 darab 30 másodperces dallal tiltakozott egy zenekar a Spotify alacsony jogdíjai ellen

A Pocket Gods brit zenekar 1000×30 Nobody Makes Money Anymore címmel tett fel lemezt a Spotify-ra, ami tényleg ezer darab dalból áll, és túlnyomó részük 30 és 40 másodperc közötti hosszúságú. A koncepció kiindulópontja, azon túl, hogy “senki nem keres már pénzt” (mármint zenélésből), hogy egy meghallgatás után akkor jár jogdíj, ha legalább 30 másodpercig streameli a dalt a felhasználó. “Miért írnék ennél hosszabb dalokat, ha már 30 másodpercért megkapom azt a kevéske pénzt?” – tette fel a kérdést a frontember Mark Christopher Lee.

Az iNews szerint a lemez számai összesítve elérték a 600 ezer streamet, bár ezen belül az első két szám népszerűsége a kimagasló, főleg a nyitó 0.002 című dalé, ami az egy lejátszásért járó jogdíjat jelenti (fontban).

Lee korábban azt mondta, hogy szerinte fennáll a kockázata, hogy a Spotify a “provokáció” miatt kitiltja őket, ehhez képest találkozót kért tőle a cég egyik, a zenészekkel való kapcsolattartásért felelős vezetője.

Lee szerint a Spotify illetékese megdicsérte a zenekart, hogy mások előtt járnak, mert a rövid dalok jelentik a jövőt – lásd a TikTok sikerét. Továbbá azt mondta neki, hogy nyugodtan ajánlja a számait playlistekre, míg korábban Lee hiába próbálta a rövid dalait pitchelni. A Pocket Gods már be is tervezte következő, 30 másodperces single-jét, a következő címmel: Noel Gallagher Is Jealous Of My Studio.

Lee szerint egyébként az lenne az igazán hatásos, ha az olyan sztárok, mint Adele, Ed Sheeran és Taylor Swift, szintén 30 másodperces dalok megjelentetésével tiltakoznának az alacsony jogdíjak ellen.

Végül a legfontosabb, anyagi természetű kérdéssel kapcsolatban a Spotify illetékese azt az ígéretet tette, hogy a jogdíj (hamarosan?) magasabb lesz, ha az előfizetési díjakat megemelik.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading