Újfajta árazást vezet be a TuneCore: korlátlan számú megjelenés évi 14,99 dollárért

Mint a digitális terjesztőkről szóló átfogó cikkünkben írtuk, a disztribútorok különféle árazásokkal dolgoznak; van olyan, amelyik éves díjért cserébe tetszőleges számú megjelenés terjesztését vállalja, mások az egyes kiadványok után kérnek pénzt, megint mások részesedést kérnek a jogdíjakból.

Az egyik legnagyobb nemzetközi online terjesztő, a TuneCore most újfajta díjazási rendszert vezetett be. Fix éves díjért (az alacsonyabb árú csomagban ez 14,99 dollár/év) korlátlan mennyiségű új megjelenést lehet a TuneCore segítségével terjeszteni. Mint a sajtóközleményben olvasható, ezt maguk az előadók kérték tőlük. Az elmúlt években alaposan átalakult az, hogy hogyan jelennek meg az új zenék, és az előadók számára fontos a rugalmasság és a kísérletezés lehetősége, amihez ez a fajta pénzügyi konstrukció a megfelelőbb.

Mint az részletesen itt olvasható, három fő csomagot kínál a TuneCore. Évi 14,99 dollárért (ami jelenleg kb. 5500 forint) korlátlan számú megjelenést lehet feltölteni, és a jogdíjak 100%-a a jogtulajdonosoknak megy. Hivatalos YouTube-csatorna és Spotify-profil, adatjelentések is járnak ezért, illetve a stream oldalakon és digitális áruházakon kívül a közösségi oldalak könyvtárába is bekerülnek a zenék (vagyis monetizálhatók lesznek). A megjelenések előre beütemezhetőek.

A már befutott művészeknek ajánlott a magasabb, évi 29,99 dolláros (11 ezer forintos) csomag, amiben napi trend jelentések, borítókép készítés, saját ISRC használata és ún. „áruházi automator” is jár – utóbbi azt jelenti, hogy új jogosított szolgáltatások megjelenésekor azokra is automatikusan felkerülnek a zenék. Az ügyfélszolgálat 48 órán belül garantáltan válaszol; az olcsóbb csomagnál ez 72 óra.

„Zeneipari profik” és kiadók számára egy még többet kínáló, évi 49,99 dolláros csomag is elérhető. A negyedik csomagot tavaly indította el a TuneCore, az új előadókra számítva: ez csak a közösségi oldalak könyvtáraiba juttatja el a zenéket (vagyis lehetővé teszi a YouTube-, TikTok-monetizálást stb.), előzetes díj nélkül, a jogdíjak 20%-áért cserébe.

A legismertebb online terjesztők közé tartozó DistroKid már korábban is az éves díj modelljét követte; ennek ára a TuneCore két csomagja között van, vagyis évi 19,99 dollár; ezért náluk is korlátlan számú megjelenés és 100% jogdíj jár.



Categories: Hírek

Tags: , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.