Újfajta árazást vezet be a TuneCore: korlátlan számú megjelenés évi 14,99 dollárért

Mint a digitális terjesztőkről szóló átfogó cikkünkben írtuk, a disztribútorok különféle árazásokkal dolgoznak; van olyan, amelyik éves díjért cserébe tetszőleges számú megjelenés terjesztését vállalja, mások az egyes kiadványok után kérnek pénzt, megint mások részesedést kérnek a jogdíjakból.

Az egyik legnagyobb nemzetközi online terjesztő, a TuneCore most újfajta díjazási rendszert vezetett be. Fix éves díjért (az alacsonyabb árú csomagban ez 14,99 dollár/év) korlátlan mennyiségű új megjelenést lehet a TuneCore segítségével terjeszteni. Mint a sajtóközleményben olvasható, ezt maguk az előadók kérték tőlük. Az elmúlt években alaposan átalakult az, hogy hogyan jelennek meg az új zenék, és az előadók számára fontos a rugalmasság és a kísérletezés lehetősége, amihez ez a fajta pénzügyi konstrukció a megfelelőbb.

Mint az részletesen itt olvasható, három fő csomagot kínál a TuneCore. Évi 14,99 dollárért (ami jelenleg kb. 5500 forint) korlátlan számú megjelenést lehet feltölteni, és a jogdíjak 100%-a a jogtulajdonosoknak megy. Hivatalos YouTube-csatorna és Spotify-profil, adatjelentések is járnak ezért, illetve a stream oldalakon és digitális áruházakon kívül a közösségi oldalak könyvtárába is bekerülnek a zenék (vagyis monetizálhatók lesznek). A megjelenések előre beütemezhetőek.

A már befutott művészeknek ajánlott a magasabb, évi 29,99 dolláros (11 ezer forintos) csomag, amiben napi trend jelentések, borítókép készítés, saját ISRC használata és ún. “áruházi automator” is jár – utóbbi azt jelenti, hogy új jogosított szolgáltatások megjelenésekor azokra is automatikusan felkerülnek a zenék. Az ügyfélszolgálat 48 órán belül garantáltan válaszol; az olcsóbb csomagnál ez 72 óra.

“Zeneipari profik” és kiadók számára egy még többet kínáló, évi 49,99 dolláros csomag is elérhető. A negyedik csomagot tavaly indította el a TuneCore, az új előadókra számítva: ez csak a közösségi oldalak könyvtáraiba juttatja el a zenéket (vagyis lehetővé teszi a YouTube-, TikTok-monetizálást stb.), előzetes díj nélkül, a jogdíjak 20%-áért cserébe.

A legismertebb online terjesztők közé tartozó DistroKid már korábban is az éves díj modelljét követte; ennek ára a TuneCore két csomagja között van, vagyis évi 19,99 dollár; ezért náluk is korlátlan számú megjelenés és 100% jogdíj jár.



Categories: Hírek

Tags: , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading