Mióta a playlistek lettek a befutás legfontosabb fórumai (jellemzően, ha nem is mindig az ezeken elért eredményeket követi a siker más platformokon), azóta izgatja a zenészek közösségét, hogyan lehet ezekre felkerülni – lásd például beszámolónkat a tavalyi BuSH-on elhangzott beszélgetésről.
Ezért nagyon fontos, hogy minden zenész, menedzsment és kiadó számára teljesen nyitottá tették az a dalok playlistre ajánlását (pitch). A funkciót a Spotify For Artists vagy Spotify Analytics aloldalon lehet elérni, és természetesen csak a Spotify saját szerkesztői által összeállított playlistekre vonatkozik.
A szolgáltató ebben a blogbejegyzésben írja le, hogyan működik a funkció. Egy még meg nem jelent számot lehet kijelölni a beküldésre. „Fontos, hogy a lehető legtöbb információt megadd nekünk róla: műfaj, hangulat és más adatok, amik segíthetnek annak eldöntésében, hogy melyik playlisten lenne jó helye. Megadhatod, hogy milyen hangszerek szólnak benne, hogy feldolgozás-e, és hogy milyen kultúrákhoz tartozik a dal, illetve te magad. Ezeket az adatokat kiegészítjük azzal, amit mi tudunk rólad: milyen más művészeket hallgatnak még a rajongóid, milyen playlisteken szerepeltél már stb.”
A Spotify azt ígéri, hogy a több mint száz kurátorból álló szerkesztői csapat az így ajánlott zenék között fog keresgélni – azt nem, hogy mindent meg is hallgatnak. Fontos azonban, hogy a hivatalos playlistek mellett ezek az ajánlatok az automatikus playlistekre is hatással lesznek. Így például ha egy dalt a megjelenés előtt legalább egy héttel, megfelelően felcímkézve beküldünk, akkor ez meg fog jelenni minden Spotify-követőnknek a Release Radar playlisten. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy megválaszthatjuk, hogy egy nagyobb megjelenést (EP, LP) melyik dallal szeretnénk promotálni. Mint arról részletesen itt írtunk, a kevésbé „szexi”, algoritmikus playlistek sok zenész számára több meghallgatást hoznak, nagyobb elérést generálnak, mint a szerkesztettek.
„Precedens nélküli, hatékony és könnyű” elérés: ezt nyújtja az új funkció a Spotify közleménye szerint. A cég egyik vezetője azt mondta, hogy a kérdés, amit a legtöbbször feltettek nekik, éppen ez volt: hogyan lehet elérni a fontos playlistek szerkesztőit? Ezért fejlesztették ki az új funkciót, ami béta verzió, vagyis várják majd a zeneipar visszajelzéseit a működéséről.
A Spotify mindehhez hozzátette azt is, hogy „kristálytisztán ki kell jelentenünk: nem lehet pénzzel megvásárolni a playlistekre felkerülést” – legalábbis ami a cég saját szerkesztői által összeállított playlisteket illeti. Más playlistek esetén ez nem ilyen egyértelmű. Legutóbb idén tavasszal jelent meg nagy cikk arról, hogy külön cégek alakultak a kurátorok (figyelmének) megvásárolását megkönnyítendő – azóta a Spotify tett ezek ellen lépéseket.
A Music Ally cikke az új funkció megjelenését kommentálva azt írja, hogy sok még a nyitott kérdés. Elsősorban persze az, hogy a szerkesztők hogyan fogják feldolgozni a feltehetően rendkívül sok beérkező zenét. Továbbá az is, hogy érkezik-e majd valamilyen visszajelzés a beküldött dalokra: megtudhatja-e egy zenész, hogy az ajánlott száma felkerült egy playlistre, vagy egyáltalán belehallgatott-e egy szerkesztő. A lap szerint a funkció bevezetése azt mutatja, hogy a stream szolgáltatók közötti verseny nem kizárólag a felhasználók számára nyújtott funkciók területén zajlik: az is fontos, hogy ki mit (például milyen adatelemző és marketing eszközöket) kínál a művészek közösségének.
Categories: Hírek
Leave a Reply