Egy hét alatt egymillió felhasználó: elindult a Spotify Indiában

Mint arról korábban részletesen írtunk, a Spotify indiai elindulását egy jogi vita kíséri: az egyik major, a Warner nemhogy nem írta alá a jogosítási szerződést a Spotify-jal, hanem egyenesen bírósághoz fordult. (A dolog jelentőségét csökkenti, hogy a nyugati majorök sztárjai helyett Indiában főleg a helyi zenét hallgatják.) Február végén ennek ellenére elérhetővé vált a Spotify az 1,3 milliárd lakosú országban. Most pedig a Music Ally kérdésére elárulták, hogy egy hét alatt nagyjából egymillió felhasználójuk lett. Több helyi nyelven is elérhető az app, és rengeteg, a helyi közönség számára létrehozott (például népszerű filmekkel, színészekkel összekötött) playlistet is kínálnak.

Ahogy várható volt, az indiai előfizetés ára jóval alacsonyabb az európai, amerikai áraknál: havonta 119 rúpia, vagyis 470 forint. (Az Apple Music 120 rúpia havonta.) A Spotify nem közölte, hogy az egymillió felhasználóból mennyi az előfizető, de valószínűleg igen kevés. A Music Ally egy felmérést idéz, amely szerint 150 millióan streamelnek zenét az országban, de ennek csak 1%-a előfizető; 14% valamilyen mobilelőfizetési csomag részeként kap premier stream szolgáltatást; 85% pedig ingyenes felhasználó. A lap szerint az adatokból jól látható, hogy a telekommunikációs cégekkel kötött partnerségek jelenthetik a növekedés kulcsát ezen a piacon. Az Indiában a Xiaomi után második legnépszerűbb okostelefon, a Samsung partnere például a Spotify.

Ugyanakkor ezeket a számokat más perspektívába helyezi, ha tudjuk, hogy a YouTube-nak a legutóbbi, egy éves adatok szerint havi 225 millió felhasználója volt Indiában. Jelenleg a legnézettebb előadók listáján a top 5-ből három indiai, az első helyen Neha Kakkar énekesnő áll (legnézettebb videója alább lárható), rajta kívül Alka Yagnik (3.) és Kumar Sanu (4.) szerepel az élvonalban; e sorok írásakor a Puerto Rico-i Anuel AA áll a második helyen, és Ariana Grande az 5. Az indiai T-Series zenei csatornának van a második legtöbb feliratkozója a YouTube-on; sőt, egy rövid időre PewDiePie-t is megelőzte.



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: