Spotify-Patreon integráció: „a lehető legtöbb üzleti lehetőséget kínáljuk” – a podcastereknek

A Patreon sokféle alkotó számára kínál közösségi finanszírozást (illetve június óta már biztos elérést ígérő kapcsolattartást a nem fizető rajongókkal is). Ezzel együtt a podcastok világában jóval jellemzőbb a használata, mint a zeneiparban; bár a Patreon alapítója, Jack Conte zenész, illetve az egyik legismertebb felhasználója, Amanda Palmer is.

Ezért fontos a Spotify bejelentése a Patreonnal való integrációról. Ennek lényege az, hogy ha valaki a Patreonon exkluzív, csak a támogatói számára elérhető epizódokat kínál, akkor mostantól a Spotify-on is elérhetővé teheti ezeket. Az app összeköti a Patreon- és Spotify-accountokat, így ellenőrzi a hozzáférési jogosultságot. Tesztelik azt a szolgáltatást is, hogy az ingyen elérhető podcastepizódok mellé egy bannert helyezhetnek el az alkotók, ami az előfizetési lehetőséget hirdeti.

Az integrációt bejelentő blogposztban az olvasható, hogy a lépést az indokolja, hogy „a Spotify a lehető legtöbbféle üzleti lehetőséget, modellt akarja kínálni az alkotóknak, hogy többféle opció közül választhassanak a vállalkozásuk fejlesztésére”, beleértve a más szolgáltatók által fejlesztett (third-party), bevételt generáló eszközök használatát.

Nem ez az első eset, amikor a Spotify újabb monetizálási eszközt vezet be a podcastereknek (2021 óta létezik pl. egyedi előfizetési lehetőség a platformon belül), és ilyenkor a zeneipari sajtó rendre felteszi a kérdést, hogy a zenészek számára ez mikor lesz elérhető. Ahogy a Music Ally írja, meglehetősen frusztráló a helyzet, hogy a rajongói elkötelezettség monetizálására a zenében csak a meglehetősen korlátozott Fan Support érhető el. Ugyanakkor az is igaz, hogy „komoly különbségek vannak a podcast- és a zeneipar működésében”, és a zenével kapcsolatos különféle jogok és jogtulajdonosok közötti navigálás nehézzé teheti az egyedi előfizetési modellek bevezetését.

De a lap szerint a stream fejlődésének következő állomásában kulcsszerepe lehet annak, hogy megjelenik-e a rajongói / közösségi finanszírozás a platformokon, és a Spotify-ban megvan a potenciál, hogy itt vezető szerepet vállaljon.



Categories: Hírek

Tags: , , ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .