Dalszerző #600 – Örökzöld posztjaink

3 éve indultunk, 600 posztnál járunk. Top 10 népszerű, örökzöld bejegyzésünket vesszük újra szemügyre.

A legtöbb poszt megjelenéskor vonz sok olvasót, majd elhalványul. De vannak azok az írások, amelyeket eleinte talán csak pár százan olvastak, de azóta is minden hónapban több tucat olvasó talál rájuk. Ezek az örökzöldjeink, amikre különösen büszkék vagyunk.

 

#1 Ők terjesztik a zenét a neten – körkép a magyar aggregátorokról

Az online zeneszolgáltatás kulcsfontosságú új szereplői az aggregátorok, akik eljuttatják a zenéket a digitális zeneboltokba, és a jogtulajdonosoknak járó összegeket kifizetik. 4 magyar aggregátort mutat be ez a 2014. decemberi cikkünk. (Rónai András)

 

#2 Hogyan szerezzünk minél több nézőt a YouTube-on és mit csináljunk velük?

Ma a rádió után a YouTube a második legfontosabb zenehallgatási forrás. Látszólag könnyű önkiszolgáló módon kezelni, de mára külön szaktudássá vált ez is. Itt egy kis csináld magad útmutató 2015 májusából. (Rónai András)

 

#3 ISRC kód: mire jó, és hogyan igényeljem?

A digitális zenei forradalom egyik fontos következménye, hogy sok szerző-előadó maga lett saját hangfelvételének jogtulajdonosa. Ebben a cikkünkben a felvételek nemzetközi azonosítószámát mutatjuk be, még egy minta táblázatot is készítettünk, hogy minden ilyen mini „lemezkiadó”  könnyen tudja rendben tartani saját felvételeit. (Tóth Péter Benjamin)

 

#4 Magyar világzenei top 12

A tavalyi, budapesti WOMEX kiállításra és fesztiválra készült angol nyelvű különszámunk fontos cikke, amelyben bemutattuk a legfontosabb magyar világzenei formációkat. Muzsikástól Meszecsinkáig, itt a tizenkettes körkép – magyarul. (Rácz Mihály)

 

#5 10 rádiós fogalom – amivel nem árt tisztában lenned!

A kezdő zenészeknek összefoglaltuk a zeneipar legfontosabb alapvető tudnivalóit – ez a Zeneipari Kézikönyvünk, amelyre nagyon büszkék vagyunk. Ebben az írásban a rádiózással kapcsolatos legfontosabb kifejezéseket gyűjtöttük össze 2014 márciusában. (Mavrák Kata)

 

#6 YouTube-Artisjus: Kérdések, válaszok

Igen, a YouTube megunhatatlan téma. Ez az írásunk a YouTube partner program indulásakor született, és a legfontosabb alapkérdéseket tisztázza: ki a videó jogtulajdonosa, és hogyan lesz pénz a megtekintésekből? (Tóth Péter Benjamin)

 

#7 Vedd a kezedbe jogdíjügyeid

Milyen jogdíjak jönnek az Artisjustól, az EJI-től, a MAHASZ-tól, és hogyan juss hozzá? Igazi kétperces túlélőkészlet, hogy ne ijedj meg a látszólag bonyolult rendszertől. (Tóth Péter Benjamin)

 

#8 Zenei átdolgozások és konverziók a gyakorlatban

Biztosan minden zenei szerzői jogi kérdés toplista élén áll a kérdés: hogyan használhatom fel más dalát, annak részletét – saját zenémhez? Mi az átdolgozás, hol húzódnak a határok? Nincs erre könnyű válasz, de jogász kollégánk ügyesen összefoglalta. Akit mélyebben is érdekel a téma, egy önálló tájékoztató füzetkét is szántunk erre a témára. (Fodor Klaudia Franciska)

 

#9 Innen tudjuk, mi ment a rádióban: Audio fingerprint

Hogy honnan tudja az Artisjus, pontosan melyik dal szólt a rádióban? Részben magától a rádiótól, de több éve használjuk ezt kiegészítve az audio ujjlenyomat technológiát. Így működik! (Mavrák Kata)

 

#10 Mennyiért mehet a videoklip a tévében?

A zenei tévék talán nem olyan népszerűek, mint a legendás ’90-es években voltak, de hiba lenne leírni ezeket. Sokan követik az egyre szaporodó zenei csatornákat, és a jogdíjban sem elhanyagolható tényező ez a világ. A videoklipek jogosítása pedig így zajlik. (Tóth Péter Benjamin)



Categories: Hírek

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading